VV Oosterhout dames 2 wint met 3-0, OVV'67 het kerstkonijntje

OVV'67 VR3 (zon)

Vrouwen zondag, VR2, 5e klasse 856

21 december 2014 11:00

Voor de laatste wedstrijd van 2014 van de Vrouwen Zondag 2 van VV Oosterhout kwamen de Vrouwen Zondag 3 van Oosteind naar Sportpark Contreie. Ondanks de pijntjes en lichte blessures, die er zo richting de winterstop insluipen, waren de vrouwen van VV Oosterhout zeer gemotiveerd om de 3 punten thuis te houden, omdat er nog nooit is verloren van de vrouwen uit Oosteind. Voor het eerst werd gespeeld met een voetbal die ontwikkeld is voor vrouwen, dus dat moest geluk brengen.

Er werd gekozen voor een 4-3-1-2 opstelling om een snelle aanval mogelijk te maken en druk te zetten op de tegenstandsters. Dit had zijn effect, want de vrouwen van VV Oosterhout maakten het spel. Direct na de aftrap werden verschillende  scoringskansen gecreëerd, maar de keepster van Oosteind hield de bal uit haar doel. Toen zij echter in de 17de minuut de bal niet klemvast had, kwam Carmen Kieboom in scoringspositie omdat ze met de aanval mee opgelopen was: 1-0 voor de vrouwen van VV Oosterhout. VV Oosterhout bleef de eerste helft domineren en wanneer Oosteind een aanval opbouwde hadden ze veel moeite om door de verdediging te komen van VV Oosterhout. De achterhoede met centraal Fenja Kans en Kess Vissers speelde zeer solide. De keepster van VV Oosterhout, Angeline Oomes, hoefde weinig in actie te komen, maar was daar als  het nodig was. Ook een vrije trap in de 16 voor Oosteind, na een terugspeelbal op de keepster van Oosterhout, leidde niet tot een doelpunt. Enkele minuten voor rust laat een nieuwe speelster in het team van Oosterhout zich zien. Priscilla Jansen bouwt, vanuit rechts een aanval op en geeft voor. Deze voorzet wordt slecht weggewerkt door de verdediging van Oosteind, waardoor Carmen Kieboom de bal naar achteren kan spelen en opkomende spits Arzu Babaoglu kan scoren. Door haar sterke spel, moest Arzu steeds meerdere verdedigers van Oosteind van zich afschudden en hierdoor had zij nog niet tot scoren kunnen komen. De opluchting na het doelpunt was groot en de ruststand van 2-0 bracht vertrouwen in de ploeg.

In de tweede helft stak de wind aardig op en ondanks dat VV Oosterhout hem in de rug had, was het niet altijd gemakkelijk om de bal te controleren. Het spel werd wat rommelig, maar nog altijd bepaalden de vrouwen van VV Oosterhout de wedstrijd. Twee speelsters die zich dit seizoen bij het team hebben gevoegd, Mirjam Esseboom en Jois van den Bosch, waren bepalend voor het derde doelpunt. Jois weet de bal aan te nemen en over de laatste linie van Oosteind te spelen, waar Mirjam het afmaakt en de 3 punten veilig stelt. Bij het ingaan van de winterstop staan de Vrouwen Zondag 2 van VV Oosterhout op een zesde plaats in de competitie en valt er nog veel meer te behalen in 2015.

De Vrouwen van VV Oosterhout zijn altijd op zoek naar versterking van hun teams. Mocht je interesse hebben, meld je dan aan via de website van VV Oosterhout: www.vvoosterhout.nl of mail naar [email protected].