Meidenvoetbal

Inleiding

Voor het gemak zal er in beleidsplan worden gesproken over de meidenacademie wanneer we het hebben over de samenwerking tussen vv Oosterhout en vvSCO op het gebied van vrouwenvoetbal. Als er gesproken wordt over ‘we’ dan staat dat altijd voor beide verenigingen gezamenlijk. Om beleid te kunnen borgen in een vereniging is het noodzakelijk om te weten waar we voor staan en waar we naartoe willen.

Missie

De meidenacademie is een toonaangevende en aantrekkelijke speler in het verzorgingsgebied dat behalve Oosterhout ook de omliggende dorpen omvat die horen bij de gemeente Oosterhout. Tevens worden ook dorpen als made en Raamsdonksveer vanwege hun nabijheid tot het verzorgingsgebied gerekend. We spreken dan ook liever over de regio Amerstreek. De meidenacademie wil alle meiden en vrouwen uit het verzorgingsgebied een plek bieden om hun hobby te kunnen beoefenen in een veilige en plezierige omgeving waar met respect met elkaar wordt omgegaan. De meidenacademie biedt de mogelijkheid om ook prestatief stappen te kunnen maken en door een juiste omgeving en begeleiding de beste voetbalster te worden die ze kunnen en willen zijn.

Visie

De meidenacademie wil in vijf jaar uitgroeien tot een landingsplek voor elke vrouw van 9 tot en met 30+ jaar in de regio Amerstreek die op een niveau wil voetballen dat bij haar en haar ambities past. Centraal hierbij staat een voetbal Pyramide met voldoende aanbod in elke leeftijdscategorie. De meidenacademie werkt aan het borgen van het spelplezier en het creëren van betrokkenheid zodat het verloop laag is en blijft. De meidenacademie maakt werk van de integratie met beide verenigingen zodat er op basis van volledige gelijkheid gespeeld wordt. In de eerste vijf jaar wordt er bestuurlijk gewerkt aan het verzelfstandigen van de meidenacademie.

Kernwaarden

Om de visie tot uitvoer te kunnen brengen is het van belang dat we werken vanuit dezelfde kernwaarden. Ook voor de meidenacademie hebben we deze waarden geformuleerd, met als achtergrond de kernwaarden van de verenigingen van waaruit de meidenacademie is ontstaan. We werken en spelen vanuit de volgende kernwaarden:

G          Gezellig, het draait om vertrouwen, plezier en betrokkenheid bij elkaar

I           Inzet, elke training en wedstrijd voor elkaar door het vuur willen gaan

R          Respect, voor elkaar, de tegenstander, de scheidsrechter, ieder ander

L           Leidend, in wie we zijn, wat we doen, hoe we ons gedragen

S          Samen, als clubs, besturen, individuen, open en communicatief