Uitgangspunten indeling

In de zomer en winterstop wordt de indeling bij de jeugdteams opnieuw gemaakt.
(Voor de hogere leeftijdscategorieen is dit alleen in de zomerstop)

Bij de indeling van de jeugdteams worden een aantal uitgangspunten gehanteerd.

• We delen primair in op leeftijd (J08, J09, JO10 etc)
  • We maken teams van spelertjes die op vergelijkbaar niveau spelen.
    (En we proberen ze ook in te delen in competies die passend zijn)
  • We kijken daarnaast naar de balans in de elftallen (groot/klein, jongen/meisje etc)

Voor met name nieuwe spelertjes (en hun ouders) komt het wisselen van teams soms als verrassing.
De ervaring leert echter dat spelers die te laag of te hoog blijven ingedeeld het spelplezier verliezen. Dit weegt vaak zwaarder dan het perse voetballen bij vriendjes in het team. Immers in het nieuwe team worden snel genoeg nieuwe vriendjes en vriendinnetjes gemaakt.

Aandachtspunten prestatieteams
- Omdat we de komende jaren met de eerste teams bij de jeugd hoger willen gaan spelen plaatsen we in principe geen dispensatiespelers in die elftallen. Daarmee zouden die teams namelijk niet kunnen promoveren als ze kampioen worden. (Zie hier voor meer info)
- We verdelen de 1e en 2e jaars spelers in een leeftijdscategorie met 2/3 2e jaars en 1/3 1e jaars voor het eerste elftal en omgekeerd voor het 2e elftal. Dit uitgangspunt is een leidraad.
- Indien spelers graag samen willen spelen staan we daar niet bij voorbaat negatief tegenover. Daarbij geldt wel dat de spelers dan samen in het laagste team worden ingedeeld. Daarnaast moet het mogelijk zijn om een passende speler terug te plaatsen om het aantal spelers per team weer gelijk te trekken.

Extra trainingen maand juni bij indeling zomer
In de maand juni kunnen de prestatieteams die al een trainer hebben gebruik maken van de mogelijkheid om alvast een paar keer samen te trainen. Hiervoor zullen de spelers benaderd worden door hun nieuwe trainer.

Tenslotte: De indeling is een lastige puzzel, waar veel meningen en wensen de revu passeren. De technische commissie doet haar best om naast het belang van VV Oosterhout als club, ook de belangen van de individuele spelers zo goed mogelijk te behartigen. Om die reden bieden we de mogelijkheid om bij vragen of opmerkingen over de indeling ons via [email protected] op de hoogte te stellen. We nemen dan contact op om te kijken waar we mogelijk verbeteringen kunnen aanbrengen. Omdat ook dit door vrijwilligers moet gebeuren, en er vaak ook afstemming met trainers moet plaatsvinden kan de terugkoppeling even op zich laten wachten.