Werkwijze afgelastingen

Binnen de vereniging hebben we afspraken gemaakt hoe we omgaan met afgelastingen.
LETOP: Afgelastingen vragen van een organisatie met veel vrijwilligers om wat begrip van de leden. Het gaat niet altijd goed, maar met onderstaande afspraken hopen we de meeste onduidelijkheden weg te nemen.

We hebben 4 situaties van afgelastingen:

1. KNVB last wedstrijden af:
    1. Wedstrijdsecretaris Informeert leiders/trainers, verwerkt de afgelasting op de website (of vragen beheerders om dit te doen).
    2. Leider/trainer informeert eigen spelers
  2. Consul keurt velden af voor wedstrijden:
    1. Consul informeert wedstrijdsecretaris
    2. Wedstrijdsecretaris informeert leiders/trainers,tegenstander en KNVB
    3. Wedstrijdsecretaris verwerkt de afgelasting op de website (of vragen beheerders om dit te doen).
    4. Leider/trainer informeert eigen spelers
  3. Bestuur keurt velden af voor trainingen:
    1. Bestuur informeert wedstrijdsecretaris
    2. Wedstrijdsecretaris informeert leiders/trainers en tegenstander (Bij vriendschappelijke wedstrijden)
    4. Leider/trainer informeert eigen speler
    5. Wedstrijdsecretaris informeert kantine/terreinknecht
  4. Leider/trainer last training af
    1. Leider/trainer informeert wedstrijdsecretaris (via [email protected])
    2. wedstrijdsecretaris verwerkt de afgelasting op de website (of vragen beheerders om dit te doen) EN informeert terreinknechten.
    3. Leider/trainer informeert eigen spelers

LETOP:
- Het is NIET de bedoeling dat trainers hun afgelasting aan de terreinknechten doorgeven. Die wisselen namelijk nogal eens van dienst, en daarnaast kunnen die de wijzigingen op de website niet doorvoeren. Ook het wijzigen van trainingstijden, veldindelingen,  wedstrijdtijden etc loopt alleen via [email protected]
- Trainingen van pupillenteams op maandag en dinsdagavond gaan in principe altijd door, ook als de eigen trainer niet beschikbaar is, of als er weinig spelers in een team zijn. De spelers worden dan gewoon verdeeld over de overige teams.
- Oefenwedstrijden vinden zoveel mogelijk plaats in het eigen trainingsblok, en beginnen in het laatste blok om 20:15 (Dit om te voorkomen dat er trainingen in het 2e blok ingekort moeten worden)
- Je kunt jezelf abboneren op notificaties van afgelastingen, je ontvangt dan een bericht als er voor jou team een afgelasting is.

De volgende functionarissen zijn hiervoor opgesteld:

Consul Cor van Halderen
Wedstrijdsecretaris Alleen via [email protected]  !!)

Dit e-mailadres wordt door 5 verschillende personen uitgelezen, zij zijn allen in staat om afgelastingen op de juiste wijze en snel te verwerken!!

Trainen in de zaal
We hebben binnen de vereniging de volgende afspraken over trainen in de zaal.
Indien er langer dan 1 week niet getraind kan worden in verband met weersomstandigheden wordt er per jeugdelftal 1 keer per week in de zaal getraind op kosten van de vereniging. (De pupillen trainen op woensdagmiddag samen in 1 of meerdere zalen).
Voorwaarde is wel dat de zaalhuur wordt aangevraagd bij de wedstrijdsecretaris door de trainer of leider van het betreffende elftal. Het is dus niet de bedoeling dat leiders/trainers zelf een zaal regelen. (Er is dan geen zicht meer op de juistheid van de facturen vanuit de gemeente)
Indien men dus in de zaal wil trainen kan dit bij de wedstrijdsecretaris worden aangevraagd. Hij verzorgt de aanvraag en koppelt dit terug aan de leider en trainer van het jeugdelftal. Daarnaast verzorgt hij de berichtgeving via de website over de vervangende trainingstijden.
Voor de seniorenelftallen is geen regeling voor zaalhuur van kracht. Hiervoor geldt dat men zelf een zaal kan regelen, maar die moet ook door het team zelf betaald worden.

Afkeuren natuurgrasvelden

Indien alleen de natuurgrasvelden zijn afgekeurd voor trainingen en wedstrijden beslist het bestuur welke wedstrijden en trainingen wel of niet doorgaan.
Voor wedstrijden geld daarbij als uitgangspunt dat de wedstijden van de hoger ingedeelde elftallen in principe doorgang vinden (dus 2e klasse teams gaan voor 3e klasse teams etc).
Voor trainingen geld daarbij dat het trainingsrooster het uitgangspunt is. Dit houdt in dat elk team dan 1 keer per week traint. Er wordt namelijk elke week 1 maal op natuur en 1 maal op kunstgras gespeeld. Trainingen van teams die dus zijn ingedeeld op het natuurgrasveld, vervallen dan. Uitzondering hierop zijn de trainingen van de selectieelftallen van Zondag 1 en Zaterdag 1 die in principe altijd doorgang vinden..

Het bestuur kan er voor kiezen om in plaats van 2, meerdere elftallen tegelijk te laten trainen op 1 veld.
De beschikbare ruimte is dan kleiner, maar er kan ieder geval getraind worden.