VV Oosterhout zaterdag 1 laat zien hoe het moet

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

22 november 2014 14:45

Beumer, E.H.A.

Na een weekje rust stond voor VV Oosterhout vandaag de uitwedstrijd tegen 'Angstgegner' ONI uit 's-Gravenmoer op het programma.
Voorafgaand aan deze wedstrijddag beleefde de selectie van VV Oosterhout een turbulente week nadat twee selectieleden met slecht nieuws kwamen.
Ten eerste kwam onze verzorger en knuffelopa Gerard van Domburg met het vervelende nieuws dat hij de komende tijd veelal afwezig zou zijn i.v.m. onderzoeken en controles in het ziekenhuis de komende tijd. Ik ga niet in verdere details treden maar Gerard kan alle steun op dit moment gebruiken. Ger, namens het team ontzettend veel sterkte gewenst en op onze steun kun je uiteraard rekenen.
Naast dit vervelende nieuws kregen we afgelopen donderdag ook nog te horen dat onze motor van het team, Tim de Ronde, per direct moet stoppen met voetballen i.v.m. een blessure waar hij al lang mee loopt en die maar niet wil herstellen. Om verdere risico's uit te sluiten (zoals blijvende schade) is stoppen met voetbal helaas de enige oplossing. Een ontzettende aderlating voor het team maar vooral voor Tim zelf. Gelukkig heeft Tim aangegeven dit seizoen nog wel bij het team betrokken te willen blijven en dit tekent zijn betrokkenheid.

Dan naar de wedstrijd zelf.
ONI stond vooraf aan de wedstrijd 2 puntjes boven VV Oosterhout dus voor VV Oosterhout was het zaak de drie punten te pakken om zo over ONI heen te wippen en de aansluiting met de subtop te pakken.
Vanaf minuut één startte VV Oosterhout furieus en met veel strijd en passie. Dit leverde dan ook al snel een voorsprong op en wat voor één! Een ingooi van Michael Blom kwam via een stuit terecht bij Dennis Haans die met zijn rug naar de goal niet veel leek te kunnen doen. Hij bedacht zich echter geen moment en met een sublieme omhaal verraste hij de doelman van ONI en bracht de 0-1 op het scorebord. Een droomstart voor VV Oosterhout en ONI leek rijp voor de sloop. Na echter een kwartiertje spelen kwam ONI onverwacht op gelijke hoogte toen de scheidsrechter een onbegrijpelijke strafschop gaf aan ONI. ONI benutte dit buitenkansje en bracht de stand op 1-1. Na deze treffer was VV Oosterhout even van slag en daardoor werd ONI wat sterker. Ook de scheidsrechter van vandaag liet zich gelden want werkelijk elke overtreding, licht of niet, werd bestraft met een gele kaart waardoor de kaartenlast bij beide teams flink opliep. Echter kwam VV Oosterhout toch weer op voorsprong toen Stefan Kok een mooie actie in huis had en de 1-2 binnen schoot. Nauwelijks 5 minuten later kwam VV Oosterhout op 1-3 toen wederom Stefan Kok een pass vanuit de lucht goed aannam en de bal direct volleerde op de goal. In eerste instantie wist de doelman van ONI goed te redden maar in de rebound was Quincy Brakkee er als de kippen bij om de rebound binnen te schieten.
ONI wist niet waar ze het zoeken moesten en werden compleet overrompeld door VV Oosterhout. Verdedigend stond het wederom als een huis bij VV Oosterhout en er werd geen kans weggeven.
Vlak voor rust werd het nog erger voor ONI en kwam VV Oosterhout zelfs op een 1-4 voorsprong. Stefan Kok had (zoals altijd) een mooie actie in huis en één op één met de doelman rondde hij de bal met een sublieme 'chip' af.
1-4 bleek tevens de ruststand.

In de tweede helft kwam er een feller en beter ONI uit de kleedkamer en VV Oosterhout leek niet bij de les.
Duels gingen makkelijk verloren, de felheid uit de eerste helft was er niet meer waardoor ONI het gevoel kreeg dat er misschien nog iets te halen viel vandaag. Zeker nadat na zo'n tien minuten de 2-4 op het scorebord werd gebracht na wat onzorgvuldigheid in de VV Oosterhout verdediging.
VV Oosterhout leek echter wakker geschud en ging weer wat vrijer spelen en kwam er weer af en toe gevaarlijk uit. Het duurde echter toch nog tot zo'n twintig minuten voordat VV Oosterhout eindelijk de bevrijdende 2-5 maakte. Een voorzet ging alles en iedereen voorbij en kwam voor de voeten bij Kevin Blom die op 15 meter van het doel de bal hard en genadeloos binnenschoot. Einde oefening en drie punten in de pocket, zeker nadat de aanvoerder van ONI binnen 5 minuten twee domme gele kaarten pakte en met rood het veld mocht verlaten. Toch wist ONI nog de 3-5 aan te tekenen toen good old John Broeders een klutsbal hard binnen volleerde.
Het eindoordeel was echter voor VV Oosterhout. Een goed uitgespeelde aanval werd door Dennis Haans binnen getikt en de reactie na de goal is tekenend voor dit team. Met z'n allen liepen de spelers van VV Oosterhout richting de reclameborden achter de goal waar Tim de Ronde en andere selectiespelers de wedstrijd aanschouwden. Samen met (voornamelijk) Tim werden de goal en de drie punten gevierd, wat een mooi en respectvol tafereel opleverde.
Nauwelijks twee minuten later floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en was de zege een feit.

Een knappe zege en, nog belangrijker, een collectieve teamprestatie vandaag. Na het slechte nieuws van afgelopen week was iedereen zo gefocust om te winnen voor Gerard en Tim dat er eigenlijk helemaal niet verloren kon worden vandaag. Als team mogen we trots zijn en de afgelopen weken laat zien dat we een stijgende lijn te pakken hebben waardoor we weer volop mee gaan doen voor de bovenste plaatsen.
Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen de nummer 2 van de ranglijst Olympia'60 op het programma. Bij winst doet VV Oosterhout hele goede zaken dus dit wordt een cruciale wedstrijd.
Met hopelijk weer de steun van Oosterhoutse supporters, die de laatste weken steeds uitgebreider lijkt te worden, moet dit gaan lukken.