VV Oosterhout wint stadsderby TSC met lege handen richting Warandalaan!

VV Oosterhout 1 (zon)

TSC 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse E

9 november 2014 14:30

Tempelaar, J.H.

VV Oosterhout stuurt TSC (na een gezamenlijk feest) met nederlaag terug richting Warandalaan!

Afgelopen zondag was het dan zover. De Oosterhoutse derby in de tweede klasse tussen VV Oosterhout en TSC stond op het programma. Een wedstrijd waar velen in Oosterhout naar uitkeken en dat was te zien aan het aantal toeschouwers. Meer dan duizend man kwam op deze derby af en de verwachtingen waren aan beide zijde hoog gespannen. TSC dat weliswaar al drie maal heeft gewonnen, staat net als VV Oosterhout laag op de ranglijst,  de bauw/witten hadden verwacht om in deze fase van de competitie hoger op de ranglijst te bivakkeren.

VV Oosterhout daarentegen heeft deze competitie nog geen enkele zege behaald  en strijdt dit seizoen voor lijfsbehoud. Een zege voor VV Oosterhout vanmiddag zou dan ook zeer welkom zijn.

Dan de wedstrijd, beide teams hadden in de beginfase een afwachtende houding om zo te kijken wat de tegenpartij deze middag van plan was. TSC had de eerste aanval deze middag en dat pas na tien minuten spelen. Deze aanval werd in de kiem gesmoord door de VV Oosterhout verdediging en VV Oosterhout liet in de daaropvolgende tegenaanval gelijk zien dat men zich deze middag niet zomaar opzij zou laten zetten. Een goede aanval werd door VV Oosterhout-spits Noël Sipkens net naast geschoten. TSC was daarna de bovenliggende partij en VV Oosterhout loerde op de counter. Zo was Stijn Biemans na een snelle omschakeling van VV Oosterhout na 22 minuten spelen dicht bij een treffer. Zijn schot ging echter rakelings naast. Na een haf uur spelen waren er twee kansen voor TSC om op voorsprong te komen. De eerste was na een prima combinatie. De spits van TSC schoot de  bal in de uiterste hoek, en de tweede was een vrije schietkans, maar beide malen ranselde VV Oosterhoutdoelman Ramon Everduim de bal uit zijn doel. Zo bleef het 0-0 en de spanning die bij zo’n derby hoort was voelbaar op de tribune. De beste kans in de eerste helft was voor VV Oosterhout. In de allerlaatste seconde kwam Noël Sipkens oog in oog met de TSC-doelman. Zijn schot ging over en zo was de ruststand 0-0. Na de rust een beter VV Oosterhout dat meer en meer de aanval zocht. VV Oosterhout ging voor de winst en TSC kwam onder druk te staan. Kansen waren er voor Stijn Biemans en Noël Sipkens maar hun schoten miste nog richting om het de TSC-doelman moeilijk te maken. In de 64e minuut was daar de openingstreffer. VV Oosterhoutspits Martijn Timmermans werd in het 16 meter gebied onderuit gehaald en de scheidsrechter floot terecht voor een strafschop. De goed spelende Ricardo Smits ging achter de bal staan en schoot feilloos binnen 1-0 voor VV Oosterhout. Na deze treffer probeerde TSC met enkele wissels het spel van VV Oosterhout te ontregelen. De aanval werd gezocht maar VV Oosterhout wist van geen wijken. In de 89e minuut was TSC nog dicht bij de gelijkmaker. Een goed genomen hoekschop kwam voor de voeten van de TSC-spits. Hij schoot hard op het doel, maar zag dat VV Oosterhoutdoelman met een katachtige reflex de bal uit zijn doel hield. Zo bleef het 1-0 en behaalde VV Oosterhout zijn eerste zege dit seizoen. Het feest barstte hierna los en de overwinning werd gevierd met de VV Oosterhoutsupporters (en eerlijk is braaf een schare sportieve TSC supporters) die hun club in deze fase blijven steunen en fijn om te merken dat de grootste club van Oosterhout TSC niet meedoet aan het ‘cordon sanitaire’ van de andere verenigingen. Al komen ook hier scheuren in het bolwerk, tenminste na een vriendschappelijk potje voetbal bij SCO op de vrijdagavond kregen de spelers van 45+, tegen betaling weliswaar, gewoon een biertje. Dat geeft weer hoop op normale verhoudingen tussen de verenigingen.

De eerstvolgende competitiewedstrijd van VV Oosterhout is op 23 november uit tegen VOAB. De wedstrijd begint om 14.30 op sportpark Van Den Wilgenberg, Spoorbaan 45 Goirle. JPR

PS voor diegenen die niet kunnen wachten 15 november vriendschappelijk tegen VV Victoria’03 in Oudenbosch, Albanoweg 5a.