VV OOsterhout zaterdag 1 klopt SCO en neemt de punten van de Elskens mee naar De Contreie

SCO/TOFS 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

1 november 2014 15:00

Rijswijk, C.P.C. van

VV Oosterhout Zaterdag 1 is de baas in Oosterhout

SCO/TOFS - VV Oosterhout: Al geruime tijd keken de jongens van VV Oosterhout Zaterdag 1 naar deze wedstrijd uit. Een derby doet altijd veel met het team, waardoor er net even wat meer druk op de ket...el komt te staan. Na de overwinning op TSV/Merlijn kwam deze wedstrijd als geroepen, aangezien we eindelijk weer in een positieve flow terecht zijn gekomen. Ondanks dat er een aantal afwezig waren door blessures en schorsingen, konden we toch een mooi elftal op de been brengen, aangezien er weer een tweetal terugkwamen van een schorsing. En zij zouden zeker niet onverdienstelijk spelen bleek achteraf.

De wedstrijd vond plaats op het kunstgrasveld van SCO (dit seizoen met een nieuw opgericht team uitkomend in de 4e klasse) waar VV Oosterhout toch wel een klein beetje tegenop zag. Door het stralende weer bleken toch flink wat toeschouwers de weg naar het sportpark te hebben gevonden en zij zagen VV Oosterhout fel uit de startblokken komen. Gedreven en vol energie zette VV Oosterhout de tegenpartij met hun rug tegen de muur. VV Oosterhout wist van tevoren dat SCO veel voetballend vermogen heeft, maar dat vechtlust een goed wapen zou zijn. Dit bleek gegrond en zo kwam SCO niet in hun spel en kreeg VV Oosterhout het spel in handen. Al snel kreeg VV Oosterhout een vrije trap op de rand van de zestien en ging Dennis Haans achter de bal staan. Op trainingen had hij al vaker laten zien over een goede trap te beschikken. En zo bleek ook vandaag, waardoor VV Oosterhout op een 1-0 voorsprong kwam.

Direct ging SCO op zoek naar de gelijkmaker en wist wat tegengas te geven. Ondanks de jacht op de gelijkmaker viel het doelpunt aan de andere kant. Door een goede aanname en uitstekend overzicht wist Stefan Kok zijn waarde te bewijzen en schoot kruislings in de verre hoek de 2-0 binnen.
De wedstrijd ging verder met felle duels en veel lange ballen. Uiteindelijk kwam SCO in het zestienmetergebied van VV Oosterhout waarna er uit een strakke voorzet de aansluitingstreffer werd gemaakt. VV Oosterhout was even van slag af en niet veel later kwam er nog een kans op de gelijkmaker, maar een goede redding van de doelman voorkwam dat. Allebei de teams bleven voornamelijk hard werken, maar tot grote kansen kwam het verder niet.

Na de rust ging het spel verder waar we gebleven waren. Veel strijd op het middenveld, een hoop lange ballen naar voren en een fel zonnetje. SCO had het betere van het spel zonder gevaarlijk te worden. VV Oosterhout daarentegen liet SCO nog te lang hoop houden op de gelijkmaker, aangezien diverse 100% kansen niet werden verzilverd.
Gelukkig voor ons werd de lang verwachte goal toch gemaakt toen Stefan Kok 5 minuten voor tijd zijn directe tegenstander van Etten wederom het nakijken gaf en de bal beheerst en keurig afmaakte waardoor we opgelucht adem konden halen. Er bleven kansen komen voor beide partijen, alhoewel het voor VV Oosterhout nooit meer echt gevaarlijk werd. Toch zag je dat een aantal spelers van VV Oosterhout moegestreden waren, waardoor er nog een aantal wissels plaatsvonden. Iedereen viel goed in en VV Oosterhout bleef met passie spelen en ging voor de zekerheid. Dit was effectief genoeg en zorgde uiteindelijk voor 3 punten na 90 minuten. VV Oosterhout speelde, zoals het hoort, met 1 gedachte namelijk 1 team, 1 taak. Het doel was duidelijk en iedereen is er voor gegaan.
De spierpijn, schaafwonden en blauwe plekken (bij sommige ook op hun oog) worden verzacht door het feit dat we weer gestegen zijn op de ranglijst. Het positieve gevoel is aanwezig, waardoor we ons nu kunnen richten op de volgende belangrijke wedstrijd voor VV Oosterhout namelijk DIA. Wederom zullen we een aantal bekenden treffen, en wederom zal DIA meer individuele klasse hebben. Toch zullen wij er staan met wederom 1 gedachte: 1 team, 1 taak!