VV Oosterhout JO8-1 boekt overtuigende thuiszege!

VV Oosterhout JO8-1

Hardinxveld JO8-1

1e klasse (4e fase) 05

13 april 2024 9:15

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK
OOSTERHOUT NB

Zaterdagochtend was het alweer vroeg dag voor de JO8-1, want op sportpark "De Contreie" stond de thuiswedstrijd tegen Hardinxveld JO8-1 op het programma. Na een intensieve trainingsweek wisten de jongens wat ze vandaag te doen stond: strijd leveren en de drie punten in Oosterhout achterhouden. Vanaf de eerste minuut werd de tegenstander volledig overklast en was het eenrichtingsverkeer. Het was dan ook niet verrassend dat er na tien minuten voetbal een 4-0 tussenstand op het scorebord stond. Na de time-out kon Hardinxveld toch wat terug doen, 4-1. Maar hierna werd door VV Oosterhout het "tiki taka" voetbal weer op de grasmat gelegd en liep het door fantastische combinaties en afronding verder uit, ruststand 7-1.

VV_Oosterhout_JO8-1_13042024.jpg

Na de rust vervolgde het spelbeeld van de eerste helft en viel al vrij snel de 8-1. VV Oosterhout bleef de tegenstander onder druk zetten, waarbij door de individuele acties de kansen ook toenamen. Echter door gebrek aan geluk en scherpte bij zeven tot acht uitgespeelde doelpogingen kon de score helaas niet verder oplopen. Hardinxveld kwam hierdoor nog terug tot 8-3, dat tevens de eindstand werd.

Een dik verdiende overwinning met een lekkere mentale opsteker voor onze toppertjes en de staff. Wat ook bevestigd werd door de trainers van Hardinxveld die aangaven onder de indruk te zijn van ons vertoonde positiespel. Een mooi compliment waarmee we onze rugzak weer vullen en uitkijken naar volgende week Zaterdag, de uitwedstrijd tegen SV Meerkerk JO8-1, tot dan!