VV Oosterhout JO8-1 knokt zich naar een gelijkspel!

SV Meerkerk JO8-1

VV Oosterhout JO8-1

1e klasse (4e fase) 05

20 april 2024 8:30

de Burcht
Burggraaf 5
4231ZJ
MEERKERK
tel. 0183-352005

Zaterdag stond in de vroege morgen om 08:30 uur de uitwedstrijd tegen het eveneens uit de hoofdklasse gekomen s.v. Meerkerk JO8-1 op het programma. Een goede ontvangst op een mooi sportpark "De Burcht" voorspelde een heerlijke voetbalochtend. Onze jongens hadden na twee doordeweekse oefenwedstrijden in plaats van trainingen de nodige meters gemaakt, maar oogden gretig! Dit bleek ook wel bij de start van de wedstrijd. Oosterhout had de overhand en combineerde er lustig op los en creëerden de nodige kansen. Helaas resulteerde dit nog niet in doelpunten. Tegen de verhouding in was het de thuisploeg die wel hun kansen verzilverden en snel uitliepen na een 4-0 ondanks het sterke spel van de uitploeg. Nog voor rust werd gelukkig de 4-1 binnengeschoten. In de rust werd benadrukt om het goede combinatiespel voort te zetten, maar minder voor eigen succes te gaan. Boodschap was dus om elkaar in de eindfase nog meer op te zoeken.

In de tweede helft gingen de jongens wederom op zoek naar meer doelpunten, maar lag de goed keepende thuiskeeper regelmatig in de weg. De thuisploeg counterde goed en maakte ook de 5-1. Een "onterechte", maar zeer effectieve overwinning voor de thuisploeg leek in de maak. Oosterhout maakte wederom een treffer en bracht de score naar 5-2. Wat er daarna gebeurde was een genot voor de neutrale supporter. Door een tactische opdracht maakte Oosterhout in de laatste tien minuten de 5-3 en 5-4. Scoorde s.v. Meerkerk de bevrijdende 6-4, maar was het slotwoord aan Oosterhout. Eerst was het de 6-5 om kort daarna de gelijkmaker binnen te schieten na een schitterende actie. In de slotminuut mochten de jongens nog één keer op de keeper van s.v. Meerkerk af, maar na goed verdedigen en een slim duwtje werd deze één op één nipt naast geschoten. Eindstand: 6-6.
VV_Oosterhout_JO8-1_20042024.jpg

Ook vandaag waren de trainers enorm trots op de jongens. Na de tegendoelpunten gingen de kopjes even hangen, maar met veel strijd en opgestroopte mouwen werd een dik verdiend punt binnengehaald. Ook de complimenten van s.v. Meerkerk voor onze strijd en verzorgd voetbal door onze toppers maakte het een geslaagde wedstrijd.

Wederom alle supporters bedankt voor het meereizen op deze vroege ochtend. Iedereen een fijne vakantie en de eerstvolgende competitiewedstrijd zal zijn op Zaterdag 04 Mei, als de uitwedstrijd tegen Leerdam Sport'55 JO8-1 op het programma staat. Tot dan!