Mooie winst meiden MO17-1 ST Oosterhout/SCO

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Vandaag de tweede wedstrijd , thuis tegen Baronie. Een bekende tegenstander uit de tweede fase die gezien de recente uitslagen zeker niet te onderschatten was.

Met dank aan dhr Kuiten die op het allerlaatste moment bereid was om de wedstrijd te leiden en dat deed hij op een goede manier.

_MGL9369.jpg CU9D2509.jpg CU9D2527.jpg

In de eerste 15 minuten weinig momenten voor de beide doelen, wel een licht overwicht van de Oosterhoutse meiden maar Baronie, met een aantal gevaarlijke speelsters voorin, wist gemakkelijk stand te houden. Na een corner van Laura werd er hands gemaakt waardoor de scheidsrechter niets anders kon doen dan de bal op de stip te leggen. Lois klaarde dat klusje vakkundig al zat de keepster er nog wel net aan, 1-0. Baronie was gevaarlijk met een schot maar Iris kon redding brengen. Het overwicht leidde in de 27e minuut,na een actie en schot van Lois en rebound van Jara, nog niet tot de tweede treffer maar 8 minuten later werd het net wel gevonden na een mooie combinatie tussen Jara en Lois waarbij Lois bekeken in de verre hoek schoot, 2-0. Nog geen 2 minuten later had de wedstrijd in het slot kunnen zitten maar dit keer stuitte Lois op de keepster. Onverwacht viel in de laatste minuut toch een tegentreffer na slecht uitverdedigen na een corner, ruststand 2-1. Baronie begon de 2e helft met een schot maar Zoe stond op de goede plaats om het gevaar te keren. Het derde doelpunt viel na 15 minuten spelen. Een afgeslagen corner werd door Iris V. direct op de pantoffel genomen waarna de bal prachtig in de linkse kruising verdween. De Oosterhoutse meiden kwamen in het resterende deel van de wedstrijd niet meer in gevaar. Het spel werd wat onnauwkeuriger maar door de strijd en het goede teamwork konden de 3 punten in Oosterhout blijven. Gefeliciteerd meiden!