Mooie overwinning meiden MO17-1 ST Oosterhout/ SCO

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Na 2 weken geen wedstrijd gespeeld te hebben stond vandaag de wedstrijd tegen RSV op het programma, een voor ons nog onbekende tegenstander.

Een indrukwekkend begin van de wedstrijd; ivm met het overlijden van de vader van trainer Pierre speelden de meiden met rouwbanden en werd er een respectvolle 1 minuut stilte gehouden.
ST_Oosterhout-_RSV_2-0_105.JPG ST_Oosterhout-_RSV_2-0_64.JPG ST_Oosterhout-_RSV_2-0_68.JPG

Het begin van de wedstrijd was voor RSV die met hoog druk zetten het ons moeilijk maakte in de opbouw. Een goede reactie van Zoe voorkwam een vroege tegentreffer. Na 5 minuten spelen kon ST Oosterhout/ SCO er een aantal keren uitkomen waarna onze tegenstander een stuk minder dreigend werd. Binnen 10 minuten werden er kansjes gecreëerd door Lois 2 keer en Noa. Na 17 minuten spelen verlengde Jara een vrije trap van Laura waarna de bal met een boog, over de toch best wel lange keepster, vloog 1-0. De Oosterhoutse meiden waren gretig en streden voor elke meter. Een kans na een mooie aanval tussen Noa, Lois en Jara belandde jammer genoeg  op de paal waarmee het 1-0 bij rust was.

Na rust hetzelfde beeld. RSV kreeg het niet voor elkaar om hun sterke spits in het spel te betrekken wat zeker de verdienste was van onze verdedigers en middenvelders, Zoe, Iris J, Emma, Pien, Anouk, Iris V, Laura, Ise, Noa en Milou. In de 16e minuut van de tweede helft viel de 2-0 binnen nadat Noa Jara bereikte, die feilloos de verre hoek vond. Onze aanvallers Inge, Fre , Jara en Lois maakte het de RSV verdediging heel lastig door continue druk te zetten. Er werden nog zeker 3 kansen bij elkaar gespeeld waarbij Lois de pech had dat haar schot op de lat belandde. Al met al een mooie overwinning na een hele goede teamprestatie!