VV Oosterhout JO13-1 kroont zich tot kampioen

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Op deze zonnige zaterdagmiddag is het zover, de kampioenswedstrijd tussen VV Oosterhout JO13-1 en Right ‘Oh JO13-1. De nummers 1 en 2 boksen tegen elkaar op in de strijd om de titel in de 2e klasse.

Het duel tussen het nog ongeslagen VV Oosterhout en Right ‘Oh dat geen punten meer mag verspelen als ze nog kampioen willen worden belooft een spannende wedstrijd te worden, en dat was het dan ook! Met nog 2 wedstrijden te gaan en 6 punten verschil in de stand leek het al bijna onhaalbaar voor Right ‘Oh om dit nog recht te trekken. En inderdaad, dit was onhaalbaar.

Het sterke VV Oosterhout gaf Right ‘Oh geen kans op een aanval door het goede verdedigend werk van Tijs, Levy, Mees en Dex. De wedstrijd speelde zich vooral op de helft van de tegenstander af, de verdediging van Right ‘Oh deed er alles aan om het de aanval van VV  Oosterhout zo lastig mogelijk te maken. Echter Right’Oh ontkwam niet aan de 1-0. Mehmet drukt de centrale verdediger goed af, onderschept de bal en stormt de weg vrij naar de goal waar hij de keeper kansloos laat. Nog geen 5 minuten later was het weer raak.

Giovanni verovert de bal, stoomt op over de linkerflank en geeft een voorzet op maat in het 16 meter gebied waar Mehmet klaar staat om zijn 2e te maken: 2-0. Right ‘Oh vermand zich geeft gas tegen en komt uit een scrimmage tot een schot die uit de kluts binnen valt: 2-1.

Net voor rust verovert Dex de bal op linksachter. Dex laat zien een goede pass in huis te hebben en legt een crosspass van de linksachter positie perfect in de voeten van Mehmet die hier 1 op 1 op de keeper af kan met de verdedigers in zijn rug die hij te snel af is. Mehmet legt de bal gecontroleerd in het hoekje en maakt zijn hattrick: 3-1. Dit was ook de ruststand.

Na wat tactische aanpassingen begint VV Oosterhout aan de 2e helft.

In de 2de helft laat Right ‘Oh zien dat ze geen genoegen nemen met een verliespartij en ze voeren de druk op, zo komen ze al snel terug op 3-2.

Even hierna komt de aanvallende middenvelder van Right ‘Oh zich met de aanval bemoeien. Hij dribbelt goed op tot in het 16 meter gebied waar VV Oosterhout een overtreding maakt. Penalty..

Invalkeeper Rafejan staat nu oog in oog met de spits van Right’Oh en probeert de penaltynemer te beïnvloeden, dit lukt. Rafejan stopt de Penalty door de bal in de verre hoek te pakken! Wat een redding van topklasse!

Na de gemiste penalty van Right’Oh krijgt VV Oosterhout een boost en voert de druk op waardoor Right ‘Oh het heel zwaar krijgt. VV Oosterhout neemt het heft weer in handen. Kas drukt de linksback van Right ‘Oh tactisch af en versnelt naar de achterlijn waar hij de bal strak over de grond voor kan geven op Mehmet die zijn 4de  alweer binnen legt: 4-2.
VV_Oosterhout_JO13-1_-_Rightoh_JO13-1_5-2_11052024.jpg

Richting het einde van de wedstrijd maakt VV Oosterhout het karwei af. Door een goede opbouw komt de bal bij Mike die deze bal weer perfect in de voeten legt van Mehmet die zijn 5e maakt: 5-2.

In de laatste minuut van de wedstrijd nog een mooi moment, een keeperswissel. Vanwege een auto-ongeluk lag keeper Aaron een tijdje uit de roulatie, om deze kampioenswedstrijd compleet te maken wilden de trainers dat iedereen zijn inbreng heeft in deze wedstrijd. Dus daar kwam de erewissel aan. Aaron erin, Raaf eruit. Die beide een heel groot applaus kregen van het publiek en medespelers.

En daar is het eindsignaal van scheidsrechter Jurson Cleopa, die een puike wedstrijd heeft gefloten. VV Oosterhout JO13-1 is ongeslagen kampioen en dat mocht gevierd worden!

Een staande ovatie van het publiek, Die het veld bestormde om het kampioenschap samen met de jongens te vieren.

VV Oosterhout JO13-1 Van links naar rechts: Bovenste rij: Dex, Brandon, Felizardo, Mees, Kas, Mehmet en Luc. Onderste rij: Mike, Julian, Giovanni, Erik (C), Jens, Aaron, Rafejan, Jayden, Levy, Jeone en Tijs. Staf: Danny, Justin en Stephan. Verslag Justin Krijnen