Gelijkspel voor meiden MO-17 ST Oosterhout/SCO

Sportpark de Elskens
Elskensweg 9
4908DW

De eerste wedstrijd in de tweede fase tegen Baronie eindigde na een spectaculair einde in 3-3.

Zonder de aanvallers Frederique en Lois moest de staf wat aanpassingen doen in de opstelling. Met Floor op rechtsbuiten werd de wedstrijd gestart. De eerste helft was behoorlijk in evenwicht. Met afstandsschoten probeerden Baronie keepster Iris onder vuur te nemen en ST Oosterhout/SCO raakte de lat na een combinatie tussen Jara en Floor. De grootste kans op een voorsprong kwam net voor rust toen Noa in een kansrijke positie de bal naast schoot, ruststand 0-0.

Baronie_-_VV_OosterhoutSCO_MO17_28102023.jpg
Laura schiet de 3-3 tegen de touwen

In de 2e helft werden de toeschouwers getrakteerd op 6 doelpunten. Baronie wist na 5 minuten als eerste het net te vinden na matig optreden van de verdediging. Lang konden de Bredase dames niet genieten van de voorsprong want 3 minuten later werd Jara via Pien en Floor in stelling gebracht die deze kans goed benutte, 1-1. Kort daarna alweer de voorsprong voor ST Oosterhout/SCO door opnieuw Jara , nu na een pass van Noa, 2-1. Het leek erop dat de Oosterhoutse meiden de eerste overwinning konden gaan noteren maar Baronie was met 2 goede buitenspeelsters een plaag voor de verdediging. Door eigen fouten in de verdediging kwam Baronie op gelijke hoogte en amper 4 minuten hierna, op voorsprong, door een mooi doelpunt van de rechtsbuiten. Nu leek het er op dat Baronie de 3 punten mee zou nemen naar Breda. Zover kwam het niet want de vrije trap, gegeven na een overtreding op Jara, werd door Laura vakkundig tegen het net geknald, 3-3. In de  laatste 3 minuten veranderde er niets meer aan de score en was dit een terechte uitslag. Complimenten aan de strijders Iris J, Zoë, Anouk, Pien, Elina, Iris V, Emma, Milou, Laura, Noa, Ise, Inge, Floor en Jara!