VV Oosterhout in 10 minuten onderuit tegen runner up GSWB

Wim Rotherlaan 8
5051JS
GOIRLE

Zondag 21 april voor VV Oosterhout de uitwedstrijd tegen GSBW uit Goirle, de runner up in de derde klasse B. De thuiswedstrijd werd destijds met 2-1 gewonnen. Vandaag ging het team van Stijn Biemans met 3-1 de bietenbrug op. Vooral de fase in de 45ste minuut en de 7minuten na de hervatting waren cruciaal.
GSBW_-_VV_Oosterhout_3-1_11_21042024.jpg GSBW_-_VV_Oosterhout_3-1_16_21042024.jpg GSBW_-_VV_Oosterhout_3-1_20_21042024.jpg

Op deze 10 minuten na deed VV Oosterhout eigenlijk goed mee tegen een tegenstander die op alle fronten de wind in de zeilen heeft. Na het eerste fluitsignaal was het wel GSBW dat de aanval zocht en meteen in de eerste minuut was het billenknijpen voor Beau Eversdijk de inzet van Jessey Akkermans ging echter links naast. Hierna kreeg VV Oosterhout wat meer greep op de wedstrijd en in de 15de minuut kon een schot van Diae Abjij geblokt worden door Igor van Loon. Stijn Biemans wisselde de geblesseerde Lucas Barbosa Brito voor Joël de Vos, die dit prima deed.
GSBW_-_VV_Oosterhout_3-1_26_21042024.jpg GSBW_-_VV_Oosterhout_3-1_38_21042024.jpg GSBW_-_VV_Oosterhout_3-1_47_21042024.jpg

In de 33ste minuut kegelde Diae de bal moeiteloos achter Jelle van der Velden en scoorde hij de 0-1. In de 45+ minuut straft Jessey Akkermans het matig verdedigen van VV Oosterhout af door de 1-1 te scoren.

In de 47ste minuut kon Rick Kuypers eenvoudig scoren 2-1, 5 minuten later kreeg GSBW een penalty door een overtreding op de achterlijn en Bradley Luiten schoot deze, al kreeg Beau er zijn hand nog tegenaan, binnen  3-1. Hierna bleef GSBW de bovenliggende partij. VV Oosterhout deed wat het kon maar kwam niet meer aan scoren toe.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen RKSV Groen Wit. Voor VV Oosterhout zaak geconcentreerd te gaan voetballen en op de counter de Princenghaagse formatie pijn te doen.

Foto's van de wedstrijd vind je hier: GSBW - VV Oosterhout - VV Oosterhout