VV Oosterhout wint met klinkende cijfers in Dordrecht

Halmaheiraplein 8
3312GH
DORDRECHT

Na een aantal verlies partijen en gelijke spelen werd het, gelet op de stand  van de ranglijst, weer eens tijd voor een overwinning. De tegenstander van vandaag SC Emma werd het slachtoffer van de dadendrang van VV Oosterhout.

Vanaf het eerste fluitsignaal van Berkan Akdikan, die een uitstekende partij floot, was het duidelijk dat VV Oosterhout vandaag met niets minder dan met een overwinning van het veld wilde stappen. In de 10de minuut was het Anouar Moukouh die zijn eigen kans creëerde  en Serhan Eyup Tenekecioglu van SC Emma kansloos liet 0-1. Het spel speelde zich vooral op de helft van SC Emma af. In de 25ste minuut was het Matthew Coenraadts die goed doorging en Jonathan Yuya de 0-2 liet aantekenen. In de 45ste minuut was het alle hands aan dek voor SC Emma eerst scoorde met een harde schuiver in de rechteronderhoek Kevin Tempelaars op aangeven van Jari van Helvoort de 0-3 en tien tellen later scoorde na matig uitverdedigen van Lorenz Mowlabaks Diae Abjij op aangeven van Matthew de 0-4.
SC_Emma_-_VV_Oosterhout_1-7_02_12052024.jpg  SC_Emma_-_VV_Oosterhout_1-7_07_12052024.jpg SC_Emma_-_VV_Oosterhout_1-7_09_12052024.jpg

In de tweede helft eenzelfde spelbeeld als in de eerste VV Oosterhout heer en meester en SC Emma dat verwoede pogingen deed om het tij te keren. Mocht de thuisploeg de illusie hebben gehad dit tij nog te keren dan werd dit de 53ste minuut definitief de grond in geboord. Het begon met een overtreding van Thomas Vigelius op Anouar links van het midden op 16 meter van het doel. Anouar kegelde de bal snoeihard in de linkerbovenhoek 0-5. In de 66ste minuut bracht Diae met een mooie actie Matthew in stelling die bekwaam afrondde 0-6. VV Oosterhout bleef geconcentreerd spelen en voetbalde nog een paar mogelijkheden bij elkaar al met al resulteerde dit in de 78ste minuut nog in een mooie actie van Matthew die zich vrijspeelde en Jonathan de 0-7 liet oplichten op het scorebord.
SC_Emma_-_VV_Oosterhout_1-7_12_12052024.jpg SC_Emma_-_VV_Oosterhout_1-7_16_12052024.jpg SC_Emma_-_VV_Oosterhout_1-7_20_12052024.jpg

In de 83ste minuut een misverstand in de verdediging van VV Oosterhout en Youssef Amenou kon ten koste van Ramon Everduim, die eigenlijk niets te doen had gehad, de bal achter Ramon schieten. In het verloop van de tweede helft wisselden Stijn Biemans en Patrick van Helvoort: Jari van Helvoort, Kazim Aydin, Anouar Moukouh, Jonathan Yuya en Kevin Tempelaars voor Joël de Vos, Ali Eren Yazici, Samet Aydin, Omar Alzoubi en Martijn Schepers, zo konden ook zij deelnemen aan de overwinning.

Volgende week maandag 20 mei de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen. Madese Boys komt dan op bezoek aanvang wedstrijd 14.30 uur.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: SC Emma - VV Oosterhout - VV Oosterhout