Onmachtig VV Oosterhout verliest van ‘Kick and Rush’ DIA

Donkerstraat 34
4847EJ
TETERINGEN

Na de winst donderdag op WSJ vandaag de wedstrijd tegen DIA.De thuiswedstrijd ging destijds verloren en vandaag zou het niet anders gaan. Vandaag voor de eerste keer een echte thuisfluiter als scheidsrechter Collin van Knegsel had net zo goed een geel shirt aan kunnen trekken dan was het voor iedereen duidelijk geweest dat DIA met 12 man speelde. Met name op het eind van de wedstrijd werd dit duidelijk toen een aantal onverlaten van DIA het nodig vonden om VV Oosterhouter Diae Abjij, Nederlander met Marokkaanse roots, minder, minder naar zijn hoofd te slingeren. Natuurlijk verwijzend naar PVV leider Wilders die een aantal jaren geleden hetzelfde deed in Den Haag. Van Knegsel deed of zijn neus bloedde en liet doorspelen. Natuurlijk wordt hier niets over vermeld en de officials van DIA deden na de wedstrijd al of hun neus bloedde. Leuk voor Amin el Kaddouri speler van DIA, weet hij meteen hoe de zogenaamde supporters over hem denken. VV Oosterhout is echter trots op zijn clubjongens Ali Eren Yazici, Kazim Aydin, Anouar Moukouh, Diae Abjij en Omar Al Zoubi.
DIA_-_VV_Oosterhout_1-0_02_10032024.jpg DIA_-_VV_Oosterhout_1-0_05_10032024.jpg DIA_-_VV_Oosterhout_1-0_06_10032024.jpg

De wedstrijd zelf was eigenlijk niet om aan te zien, op het slecht bespeelbare veld kwam VV Oosterhout niet aan een zorgvuldige aanval toe. DIA weet hoe ze in een knollentuin moeten voetballen en hanteerde 90 minuten lang de lange bal, een fatsoenlijk opgebouwde aanval is niet waarneembaar geweest. Zoals in de kop aangegeven was VV Oosterhout onmachtig om een vuist te maken tegen de stugge verdediging van DIA. Mark Bont van DIA heeft in negentig minuten een schot tussen de palen verwerkt. Delano van Bussel scoorde voor DIA uit een perfecte counter de 1-0 hij liet Beau Eversdijk kansloos.
DIA_-_VV_Oosterhout_1-0_08_10032024.jpg DIA_-_VV_Oosterhout_1-0_12_10032024.jpg DIA_-_VV_Oosterhout_1-0_18_10032024.jpg

Volgende week zondag de replay van de wedstrijd tegen WSJ. De wedstrijd begint om 14.00 uur op sportpark ‘De Contreie’.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: DIA - VV Oosterhout - VV Oosterhout