Spektakel aan de Weststadweg, Oosterhout wint door Houdini act

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Zondag 10 december de wedstrijd VV Oosterhout – SC Emma. Op sportpark ‘De Contreie’ passeerde in 90 minuten alles waar voetballiefhebbers wel en niet voor naar een wedstrijd komen kijken, een jonge scheidsrechter Owen Struijk die foutjes maakte, het af en toe moeilijk had en uiteindelijk toch zijn zaakjes onder controle had. Twee debutanten aan VV Oosterhout zijde Jussi van Helvoort en Sander Koolen. SC Emma manifesteerde zich als een fysieke ploeg die overal kort bovenop probeerde te zitten. Dit lukte de eerste helft beter dan de tweede waar VV Oosterhout meer ruimte kreeg om te voetballen.  Deze wedstrijd was het niet alleen SC Emma dat fysiek speelde met name in de tweede helft liet VV Oosterhout een paar keer zien op het randje te willen voetballen.

VV_Oosterhout_-_SC_Emma_3-2_05_10122023.jpg VV_Oosterhout_-_SC_Emma_3-2_11_10122023.jpg VV_Oosterhout_-_SC_Emma_3-2_27_10122023.jpg

De eerste 10 minuten waren voor VV Oosterhout in de 7de minuut maakte de keeper van SC Emma, Eyup Serhan Tenekecioglu  hands buiten de 16 meter, de scheidsrechter bestrafte dit met geel waar het volgens de regel rood had moeten zijn. In de 10de minuut liet Wesley Stadhouders zich verrassen door ‘pain in the ass’ voor VV Oosterhout Bayram Akyon hij pikte Wesley de bal af en liet Krystian Burzynski kansloos in de korte hoek 0-1. In de 15de minuut een overtreding van Lorenz Mowlabaks op Kevin Tempelaars. Matthew Coenraadts legde de vrije trap op de voet van Danny Hoefnagels die de bal langs de kansloze Eyup kegelde 1-1. In de 30ste minuut werd Danny onreglementair ten val gebracht in de 16 meter. Matthew wist de toegekende strafschop echter niet te benutten. Even later wist  Bayram Akyon Kevin Tempelaars te verschalken en Krystian wederom kansloos te laten 1-2.

VV_Oosterhout_-_SC_Emma_3-2_51_10122023.jpg VV_Oosterhout_-_SC_Emma_3-2_58_10122023.jpg VV_Oosterhout_-_SC_Emma_3-2_63_10122023.jpg

Het tweede bedrijf was voor VV Oosterhout Diae Abjij kreeg in de 56ste en 58ste minuut 2 dotten van kansen die hij niet wist te verzilveren. Het werd een wedstrijd waarbij SC Emma af en toe nog uit kon breken. Het was Oosterhout dat steeds meer op de deur ging kloppen en alle middelen, net als SC Emma, inzette om een resultaat te behalen de kleine opstootjes stapelden zich op gelukkig hield de scheidsrechter zijn hoofd koel. In de 83ste minuut werd Wesley naar de grond gewerkt en raakte hij onbedoeld geblesseerd aan zijn hoofd, er volgde en opstootje en de scheidsrechter besloot tot een afkoelperiode. Na de hervatting een als uit de as opgerezen sfinx VV Oosterhout. De druk op het doel van SC Emma werd onhoudbaar. In de 87ste  minuut regen de hoekschoppen zich aaneen. De derde van Matthew kwam perfect op het hoofd van Danny die hem miraculeus binnenkopte 2-2. Twee minuten later weer een hoekschop van Matthew en weer een rake kopbal van Danny. Tijdens het juichen hierna sloeg voor Danny het noodlot toe hij juichte zo hard dat zijn schouder uit de kom ging Danny sterkte met deze tegenslag.

Volgende week zondag een inhaal uitwedstrijd tegen WSJ uit Tilburg aanvang daar 14.00 uur.

Foto’s van deze wedstrijd vind je hier: VV Oosterhout - SC Emma - VV Oosterhout