VV Oosterhout transformeert van tandeloze tijger in brullende leeuw

WSJ 1

3e klasse B

17 maart 2024 14:00

W. Visser

Voorafgaand aan de wedstrijd werd een indrukwekkende minuut geapplaudisseerd door beide teams en alle aanwezigen op het sportpark De Contreie voor de onlangs overleden Joop Meijwaard. Op respectvolle wijze werd zo uiting gegeven aan Joop, die jarenlang actief is geweest voor VV Oosterhout, onder andere als trainer van Oosterhout-2 en later als trouwe supporter en scout van onze seniorenselectie.

Vorige week ging VV Osterhout roemloos ten onder tegen het anti-voetbal spelend DIA. VV Oosterhout was toen niet bij machte om de wedstrijd naar zich toe te halen. DIA won, hoe zuur ook, terecht van VV Oosterhout.

VV_Oosterhout_-_WSJ_8-1_01_17032024.jpg VV_Oosterhout_-_WSJ_8-1_02_17032024.jpg VV_Oosterhout_-_WSJ_8-1_03_17032024.jpg VV_Oosterhout_-_WSJ_8-1_04_17032024.jpg

De wedstrijd vandaag stond onder leiding van Wilco Visser, die een prima wedstrijd floot. Vanaf het eerste fluitsignaal was het éénrichting op van Oosterhout richting het doelgebied van WSJ. De eerste kansen waren dan ook voor de thuisclub. Toch was het WSJ dat met een onverwachte counter in de 3e minuut Oosterhout even op scherp zette. Een hard schot van WSJ dreef keeper Beau Eversdijk meteen tot een uiterste reddingspoging, laag in de hoek, en kon de bal tot een corner verwerken. In de 8e minuut kreeg Jonathan Yuya een assist van Kevin Tempelaars en hij zette Oosterhout verdient op voorsprong: 1-0. Oosterhout bleef aandringen en kansen creëren. Ze werden echter niet allemaal meteen afgemaakt. In 17e minuut was het wel weer raak: Omar Al Zoubi maakte de 2-0. In de 25e minuut zette Omar de eerste doelpuntenmaker Jonathan kansrijk voor het doel van WSJ, maar de bal trof niet het doelnet. Oosterhout kreeg veel ruimte om te voetballen en werd soms wat onnauwkeurig in de passes. In de 28e minuut was daar weer een prachtige aanval van Oosterhout. Via fluwelen combinaties werden de linies razendsnel doorlopen. Het was Kazim Aydin die de eindpass verzorgde op de opgekomen Wesley Stadhouders. Hij schoot de bal snoeihard binnen: 3-0! Oosterhout bleef maar kansen creëren die soms niet te missen leken. De 4-0 lag dan ook diverse malen op de loer met schoten die voorlangs het WSJ-doel kruiste of op de paal belandde. Het was echter WSJ dat enkele seconden voor rust de 3-1 binnen tikte. Een hoge bal van WSJ werd, zonder enige dreiging, door de verdediging van Oosterhout verkeert ingeschat. Marouane Bouchti, met een VV Oosterhout verleden, miste de onverwachte kans echter niet.

VV_Oosterhout_-_WSJ_8-1_05_17032024.jpg VV_Oosterhout_-_WSJ_8-1_06_17032024.jpg VV_Oosterhout_-_WSJ_8-1_07_17032024.jpg VV_Oosterhout_-_WSJ_8-1_09a_17032024.jpg

Na rust werd het beeld van de eerste helft voortgezet: éénrichtingsverkeer vanuit de thuisclub. Maar in de 52e minuut wederom een onverwachte aanval van WSJ, waarbij een schot van WSJ door ingrijpen van Wesley op de paal belandde. Het aanwezige publiek moest wachten tot de 63e minuut op het vierde doelpunt van Oosterhout. Dit keerde ronde Anouar Moukouh schitterend af na een prachtige steekpass van Omar dwars door de verdediging van WSJ: 4-1. Na dit moment liep het aantal doelpunten voor Oosterhout snel op. Zo scoorde Kevin in de 68e minuut na een prima aanval de 5-1; het was nu Wesley die de assist verzorgde. In 70e minuut was het Matthew Coenraadts die de 6-1 maakte na weer een mooie aanval van de thuisclub. Nadat een bal van Bjorn Moerenhout in de 83e minuut nog de paal hard raakte, was het wederom Matthew die in dezelfde minuut de 7-1 op zijn naam zette. In de 88e minuut raakte Wesley de lat. Tot slot maakte Matthew een zuivere ‘hattrick’ door in de 89e minuut zijn derde doelpunt van de middag te maken. Dit gebeurde na een voorzet van Joël de Vos die met een enorme ‘rush’ vanaf de achterste linie goed doorzette, de achterlijn van WSJ haalde en Matthew in stelling bracht. Hij bracht daarmee de eindscore op 8-1.

Volgende week de uitwedstrijd tegen Trinitas Oisterwijk voor VV Oosterhout altijd een lastige tegenstander. De wedstrijd begint daar om 14.30 uur. AE