Eerste nederlaag meiden MO-17 ST Oosterhout/ SCO

Sportpark De Warande
Warandelaan 10 14
4904PC

Vandaag stond de wedstrijd tegen de buren uit de Warandelaan op het programma. De cijfers deden vermoeden dat dit een zware klus zou kunnen worden omdat de meiden van TSC tot nu toe alle wedstrijden met overtuigende cijfers gewonnen hadden.

Toch was het ST Oosterhout / SCO dat na het eerste fluitsignaal van de scheidsrechter brutaal het initiatief nam. Na 2 minuten schoot Ise op het doel uit een een corner en in de 5e minuut wat het al meteen raak toen Laura Lois wegstuurde die rustig de verre hoek vond, 0-1. TSC schrok hier niet echt van want in de 7e minuut werd het 1-1 en nog geen minuut later 2-1. Verder dan een corner in de 17e minuut kwamen onze meiden niet. TSC was voetballend de betere en bracht dat  nog tot uiting in de score 4-1. Voor rust wist ST Oosterhout/SCO nog een speldenprik uit te delen. Nadat Noa in de 16 meter gevloerd werd schoot Lois de penalty onberispelijk in, ruststand 4-2. Dit doelpunt bracht weer wat hoop op een betere 2e helft maar het team in opbouw was niet opgewassen tegen deze tegenstander die duidelijk een stap verder is. Jara wist nog wel een doelpunt mee te pikken na een sterke actie, maar TSC vond nog 4 x het doel van Zoë. Eindstand 8-3.

Een teleurstellend resultaat maar toch een trotse staf die veel strijdlust van het team zag , met name , in de 2e helft. Ook de nieuwe speelsters in het team lieten zien dat ze groeiende zijn en alleen maar sterker worden van dit soort wedstrijden. Volgende week alweer de laatste wedstrijd uit de eerste fase tegen IFC. Laten we hopen dat de punten dan weer mee terug naar Oosterhout komen.

VV_OOsterhout_MO17-1_01_13052017.jpg