VV Oosterhout JO13-1 Pakt een punt tegen JEKA JO13-2

2e klasse Zwaluwen Jeugd Beker (1e fase) 05

7 oktober 2023 10:30

J.R Cleopa

Op zaterdag 7 Oktober mocht VV Oosterhout JO13-1 thuis aantreden tegen JEKA JO13-2.

Een prachtig affiche werd gespeeld onder leiding van scheidsrechter Jurson Cleopa.

Het nog ongeslagen JEKA met een doelsaldo van 30+ uit 5 wedstrijden verwachtte een makkelijke wedstrijd tegemoet te gaan, en hier bij VV Oosterhout kampioen te worden. Maar VV Oosterhout liet al snel merken dat ze hier niet zomaar met de winst naar huis zouden gaan. Door hoe scherp, fel en gefocust de jongens van VV Oosterhout de wedstrijd in zijn gegaan wist JEKA niet wat ze overkwam. Rond de 15e minuut was het al raak, 1-0 VV Oosterhout! Felizardo komt voor zijn man en schiet hem keurig binnen! Zo bleef de wedstrijd rustig tot de rust. VV Oosterhout verloor weinig duels maar kreeg ook weinig kansen door het sterk verdedigende JEKA. Dus ze gingen rusten met een stand van 1-0. Rust.

Tijdens de rust klonken de trainers Danny en Justin enorm positief, de jongens hebben hard gewerkt en laten zien dat zij deze wedstrijd over de streep wilden trekken. En zo gemotiveerd gingen ze ook weer de 2e helft in.

Na de rust begon VV Oosterhout wat minder scherp, en kwamen ze als snel weer op 1-1.. maar ze gaven niet op! Tegen de volle druk van JEKA was moeilijk onderuit de voetballen, maar ze hielden stand. En ineens kwam daar op snelheid Kas opstomen, die in het strafschopgebied naar de grond word gebracht. Penalty!
jo_13-1.jpg

Mees eist de bal op, en schiet hem keurig binnen! 2-1 VV Oosterhout.

JEKA voert de druk nog hoger op, en VV Oosterhout krijgt het moeilijk, maar ze hielden weer stand door een aantal mooie reddingen van invalkeeper Rafejan.

Tegen het einde van de wedstrijd komt de technische linksbuiten van JEKA die kort ervoor nog bij NAC heeft gevoetbald met een keurige dribbel tot schieten en krult deze bal in de linker bovenhoek. De verdediging en keeper waren kansloos. 2-2. Jurson fluit de wedstrijd af.

JEKA nog geen kampioen, en VV Oosterhout die een enorm goede wedstrijd heeft gespeeld kon met een opgeheven hoofd het gelijkspel vieren!

Zo gaat VV Oosterhout JO13-1 door richting de laatste wedstrijd van de 1e Fase, en kunnen ze nog lang nagenieten van deze goede wedstrijd.

Complimenten van de trainers van JEKA, en uiteraard van Danny en Justin!

Komende zaterdag spelen we onze laatste wedstrijd van de 1e Fase uit tegen Reeshof JO13-1, En is alle support van harte welkom!

XI: Rafejan, Dex, Mees, Levy, Tijs, Jens, Erik (C), Julian, Jeon, Felizardo, Luc, Brandon, Jayden en Kas