VV Oosterhout JO8-4 ongeslagen de herfst in!

VV Oosterhout JO8-4

SCO JO8-4

4e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 63

15 oktober 2022 10:30

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen SCO JO8-4 op het programma, een echte Oosterhoutse derby. En dat een derby altijd voor sensatie zorgt bleek ook vandaag.

Vanaf de aftrap waren er pittige duels op het middenveld, waarbij Raff zich knap vrij speelde en de bal in de loop meegaf op Ivan. Ivan benutte zijn snelheid optimaal en schoot met een bekeken schot vanaf afstand de 1-0 binnen. Vervolgens was het ook achterin direct alle hens aan denk. Verdedigers Dès en Naoufal werden meermaals aan het werk gezet door de fysiek sterke aanvallers van de tegenpartij. Na wederom een gewonnen duel op het middenveld door Raff werd Adam vrij gezet voor de goal. Adam nam beheerst aan en kapte zichzelf vrij om vervolgens de keeper in de korte hoek kansloos te laten, 2-0. Niet veel later kwam SCO echter terug in de wedstrijd door een goed uitgespeelde aanval te verzilveren, 2-1. Onze inmiddels vaste reservekeeper Yigit hield ons daarna met een aantal knappe katachtige reddingen in de wedstrijd. De druk op onze goal nam toe, maar na een sterk gewonnen duel van Naoufal hield hij het overzicht en speelde de geheel vrijgelopen Seth aan op het middenveld. Seth bedacht zich geen moment en ging als een echte dribbelkoning richting de goal om de 3-1 op het scorebord te zetten. Hierna kantelde het spelbeeld, SCO kwam beter in de wedstrijd en won de slag op het middenveld, niet veel later viel dan ook de 3-2. We bleven echter ons eigen spelletje spelen, maar waren onder de indruk van het speloverwicht van SCO. Toch werd er ondanks de druk van de tegenstander door Kenvy een gaatje gevonden in de verdediging van SCO en hij gaf met een geweldige steekpass een assist op Ivan, die met een hard diagonaal schot voor de 4-2 zorgde. SCO had echter het laatste woord en drukte vervolgens voor de rust alsnog het overwicht uit door in rap tempo uit te lopen naar een 4-5 voorsprong. Gelukkig werd nog voor het einde van de eerste helft de stand weer gelijk getrokken, Raff gaf na een voorzet van Kenvy het beslissende tikje voor de 5-5. Rust!
Afbeelding1b.jpg

Na rust begonnen we met keeper Kenvy in de goal en waren er wat tactische omzettingen op het middenveld. Direct was duidelijk dat beide teams ook in de tweede helft aan elkaar gewaagd waren, maar het was uiteindelijk spits Adam die alert reageerde op een afgeslagen bal in het doelgebied en de 6-5 scoorde. SCO moest nu weer komen en verdiende uiteindelijk een corner welke perfect genomen werd, 6-6. Beide ploegen gingen hierna in een aantrekkelijke wedstrijd vol spanning voor de winst en het spel ging op en neer. Dès zag meerdere malen de aanvallers van SCO op zich afkomen, maar bleef zijn mannetje staan evenals keeper Kenvy, die andermaal bewees het keepersvak uitstekend te beheersen. Na wederom een gewonnen duel van Dès gaf hij van achteruit een pass op Adam. Adam bedacht zich geen moment en drukte af, 7-6. SCO gaf zich echter niet gewonnen en kon uiteindelijk vlak voor tijd nog gelijk maken, 7-7.

Al met al een resultaat waar beide teams gezien het spelbeeld tevreden mee waren en de uitslag was dan ook een mooie weergave van deze spannende wedstrijd. Onze voetbaltalentjes hebben andermaal bewezen dat ze voetballend niet onder doen voor de fysiek sterkere en grotere tegenstanders ondanks het 1-1,5 jr. leeftijdsverschil. De technische staf is dan ook meer dan tevreden als we terugkijken op de afgelopen eerste weken van het seizoen. Er is enorme progressie geboekt en onze toppers groeien met de week. Ook worden de aanwezige supporters, waar wij natuurlijk niet zonder kunnen, wederom bedankt voor de massale steun!

Vanwege de herfstvakantie zal de competitie weer hervat gaan worden op Zaterdag 05-11-2022. Maar volgende week staat er op uitnodiging van de vorige club van trainer/coach Melvin een oefenwedstrijd op het programma uit tegen de JO7-selectie van FC Dordrecht.