VV Oosterhout wint met de hakken over de sloot

RCD 1 (zon)

3e klasse B

8 mei 2022 14:30

V.V. Karagantcheff

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK
OOSTERHOUT NB

Met 2 beauty’s van doelpunten kun je niet verliezen

Zondag 8 mei de thuiswedstrijd van VV Oosterhout tegen RKSV RCD uit Dordrecht de uitwedstrijd werd in februari met 0-2 in het voordeel van VV Oosterhout beslist. Deze editie werd eveneens door VV Oosterhout, al zag het daar lange tijd niet naar uit, gewonnen. De eerste helft werd gekenmerkt door slordig spel van VV Oosterhout en een tegenstander die vooral de lange bal hanteerde zonder, op en paar ballen na, echt gevaarlijk te worden. Scheidsrechter vandaag was de heer Vally Karangantcheff uit residentiestad Den Haag. Hij floot een eerlijke partij al was de strafschop op het eind niet loepzuiver.

DSC00128.JPG  DSC00132.JPG DSC00136.JPG

Het eerste kwartier van de wedstrijd was voor RCD en het was Yannick Millenaar die VV Oosterhout voor een snelle achterstand behoedde. In de 15de minuut was het Wahid Abdoulaije die de eerste kans voor VV Oosterhout kreeg zijn inzet werd gepareerd door Gianni van Buuringen. Dezelfde Wahid kreeg in de 33ste minuut een onnozele gele kaart voor een overtreding van nix. Tot de pauze kreeg VV Oosterhout nog een paar kansen met Ian van Strien en Jari van Helvoort, beide keren ging hun inzet over. Oktay Karaca van RCD kreeg eveneens een kans hier ging de inzet rechts voorlangs het doel van Yannick. Thomas Dusseldorp van RCD had inmiddels met een blessure het veld verlaten voor Edu Gijsberts. De ruststand was 0-0.
DSC00158.JPG DSC00212.JPG DSC00260.JPG

VV Oosterhout kwam de tweede helft beter uit de startblokken dan de eerste helft er werd beter gecombineerd en de bal bleef langer in de ploeg. RCD bleef volharden in de lange bal om zo met een sterke Oktay Karaca onrust te veroorzaken in de Oosterhoutse defensie. Dankzij solide verdedigingswerk van Martijn Schepers, Jari van Helvoort, Matthew Coenraadts en Valentijn Hermans was er maar sporadisch een vuiltje aan de lucht. In de 63ste minuut ging Emiel van Pelt goed door op links hij speelde Sandro Ariza in die Diae Abjij een niet te missen kans gaf. Diae passeerde Gianni van Buuringen op een magistrale manier en Henk Coenraadts kon de 0-1 op het scorebord laten oplichten. Emiel werd even later door Stijn Biemans gewisseld voor Ali Eren Yazici, Ali nam de backplaats van Matthew over die een plaats naar voren doorschoof. John de Wit van RCD wisselde daarna Ryan Engelen en Tim Frank voor respectievelijk Noah Zwang en Renzo Hoogmoed. In de 79ste minuut een assist van Sandro op Sofyan Asrih zijn schot belandde in de handen van Gianni van Buuringen. Even later miste Sandro een kans op de 2-0 door de bal rechts naast te schieten. In de 86ste minuut werd Wahid met een lichte blessure vervangen door Kevin Tempelaars. De wedstrijd werd beslist door Sofyan die een assist van Matthew fantastisch achter de verbouwereerde Gianni van Buuringen schoot nu wel 2-0. Sofyan werd gewisseld voor Omar Alzoubi. In de 90+ minuut een aangeschoten bal op een arm die naast het lichaam hing van een Oosterhoutse verdediger. Penalty oordeelde de scheidsrechter deze werd door Arnoud Haagsma onberispelijk ingeschoten 2-1 dit was ook de eindstand.
DSC00270.JPG DSC00290.JPG DSC00311.JPG

Opstellingen: VV Oosterhout: Yannick Millenaar, Valentijn Hermans, Jari van Helvoort, Sandro Ariza, Matthew Coenraadts, Ian van Strien, Diae Abjij, Emiel van Pelt (Ali Eren Yazici), Sofian Asrih (Omar Alzoubi), Martijn Schepers en Wahid Abdoulaije (Kevin Tempelaars).

RKSV RCD: Shane de Kreij, Thomas Dusseldorp (Edu Gijsberts), Tim Frank (Renzo Hoogmoed) Ryan Engelen (Noah Zwang), Karaca, Oktay, Ryan Visser, Kai Advocaat, Gianni van Buuringen, Arnoud Haagsma, Wesley Schrauwen en Leon Vroon.

Donderdagavond de uitwedstrijd tegen kampioenskandidaat SC Gastel in Oud Gastel de wedstrijd begint hier om 20.30 uur. Adres Sportpark Blankershove, Oudendijk 5, 4151 CJ Oud Gastel. Zondag 15 mei is VV Oosterhout vrij door het terugtrekken van HOV/DJSCR uit Rotterdam.
Foto's van de wedstrijd vind je hier: VV Oosterhout - RKSV RCD - VV Oosterhout