VV Rijen net te sterk voor de Oosterhoutse MO17-1

Sportparkweg 4
5121MP
RIJEN

Op een koud en soms nat kunstgrasveld werd om 14:30 afgetrapt. De meiden van Rijen kwamen goed uit de startblokken. Er werd goed gecombineerd en VV Oosterhout had hier weinig tegen in te brengen. De Oosterhoutse dames waren onrustig aan de bal en van enig samenspel was geen sprake.
MO17_bij_Rijen.jpg

Toch was het Jacky die met een bekeken schot in de 13e minuut onverwachts de score opende 0-1. Lang genieten van de voorsprong was er niet bij want nog geen minuut later scoorde Rijen 1-1. Het spelbeeld bleef onveranderd, Rijen sterk aan de bal, Oosterhout onrustig, onzeker en minder fel. Een afstandsschot van Rijen betekende de 2-1 in de 28e minuut en in de 34e minuut werd een inzet goed gestopt door keepster Benthe waarbij zij hard geraakt werd door de tegenstander en geblesseerd bleef liggen. Omdat de bal los was ging Rijen door en scoorde de 3-1. Iedereen aan Oosterhoutse én Rijense zijde was verbaasd dat er geen vrije trap werd gegeven. De 3-1 leek een feit maar na overleg kwam de scheidsrechter terug op zijn beslissing. Gelukkig kon Benthe verder maar werd alsnog voor rust een keer verslagen, 3-1. In de rust werd er met name verteld dat er meer gestreden moest worden en dat verliezen niet nodig hoefde te zijn. De tweede helft was een heel stuk beter van de Oosterhoutse meiden. Er kwamen wat kansjes maar nu wist Rijen, weer met een niet verdedigd afstandsschot de marge te vergroten naar 4-1. Mede door de grote inzet werd de 4-2 gescoord door Jacky en waren er kansen op meer na een vrije trap van Laura en een afstandsschot van Fleur. VV Oosterhout wist niet meer te scoren waardoor de eindstand 4-2 een terechte uitslag was voor deze wedstrijd. Volgende week eerst de thuiswedstrijd tegen SSC’55 waarna er losgegaan kan worden in de kantine op sportpark de Contreie voor een gezellig carnavalsfeest!