Slappe start nekt VV Oosterhout JO10-1

Meerendonkweg 1
5216TZ
'S-HERTOGENBOSCH

Na 12,5 minuut voetbal met 6-0 achter, en meteen bij het begin van het tweede kwart de 7-0 om de oren.

Het overkwam VV Oosterhout JO10-1. Iedere kans van sv BLC leverde een treffer op en de boys van VV Oosterhout JO10-1 stonden erbij en keken ernaar.

Maar gelukkig ontbrandde later in de wedstrijd het heilige vuur alsnog en kwam de fighting spirit van de zwartwitten bovendrijven. Het team rechtte de rug en deed waar ze goed in zijn: hun eigen spelletje spelen met verzorgd combinatievoetbal. Duels werden gewonnen, er was ineens wél volop strijd en dat betaalde zich uit met vier prachtige doelpunten van Lex, twee droge schoten en twee keer een bekeken kopbal. Bij de vierde Oosterhoutse treffer was het genieten van een wonderschoon driehoekje tussen Julian, Teun en goalgetter Lex.
sv_BLC_JO10-1_-_VV_Oosterhout_JO10-1.jpg

Er was helaas niet genoeg tijd voor een waar slotoffensief, en de moegestreden JO10-1 moest toch nog twee lullige tegendoelpunten toestaan. Eindstand: 9-4.

Na afloop overheerste bij iedereen de trots in plaats van het chagrijn. “Als we het eerste kwart van de wedstrijd niet meetellen, winnen we hier gewoon met 3-4”, aldus Menno, een van de meegereisde ouders. En zo was het natuurlijk ook.

Volgende week herkansing voor de jongens, dan uit naar Papendrecht tegen Drechtstreek JO10-1.

Opstelling JO10-1: Daan, Milan, Sem, Xavi, Jason, Julian, Lex, Teun, Senn. ER