Oosterhout zwijnt in Dordrecht

FC Dordrecht Amateurs 1 (zon)

3e klasse B

7 november 2021 14:30

F.H.J. van der Ploeg

Sportpark Krommedijk
Krommedijk 261
3312LE
DORDRECHT

De ene week is de andere niet

Zondag 7 november in de slachtmaand mocht VV Oosterhout afreizen om tegen de amateurs van FC Dordrecht te spelen. Geslacht werd er echter van VV Oosterhout zijde geenszins In de eerste helft liep het elftal van Stijn Biemans en Jorco de Kok constant achter zijn tegenstander aan. FC Dordrecht is een stugge ploeg die vandaag veel strijdlust op de mat legde. De voorsprong uit een vrije trap kwam uit de lucht vallen maar was terecht. In de tweede helft was VV Oosterhout de bovenliggende partij maar trok FC Dordrecht bijna nog aan het langste eindje.

De wedstrijd begon wat gezapig en aftastend de eerste mogelijkheid was voor Martijn Schepers, die een goede partij speelde, zijn kopbal ging maar net over. In de 15de minuut de eerste kans voor de semi schapenkoppen de inzet ging echter re naast. Er waren over en weer wat kleine kansjes waarbij het kansje van Houdayfa Benyidir voor Nofel Asrihi nog het meest kansrijk was.

Op het eind van de eerste helft een vrije trap op de rechterhand van Yannick Millenaar, die na een blessure het doel van VV Oosterhout weer kon verdedigen, de scrimmage voor zijn doel eindigde in de 1-0 voorsprong.

Na de rust meteen een kans voor Nofel zijn schot ging echter net over. Wahid moest na een aanvaring met de keeper van FC Dordrecht gewisseld worden voor Ian van Strien. Nofel speelde vandaag tegen een goede verdediger van FC Dordrecht alleen als deze niet in de buurt was kwam hij tot mooie acties waarvan er 1 zeker met een doelpunt bekroond had kunnen worden, jammer voor hem was dit vandaag niet het geval was. In de 65ste minuut een vrije trap rechts van de zestien van FC Dordrecht Ian zette zich achter de bal en zijn voorzet werd door Jari van Helvoort onberispelijk binnengekopt 1-1. In de 85ste minuut en vrije trap van Ian die beland voor de voeten van een FC Dordrecht verdediger zijn bal beland voor de voeten van een eenzame aanvaller en deze laat Yannick voor de tweede keer kansloos 2-1.

In de 90ste minuut een overtreding van FC Dordrecht in de eigen zestien op Diae de goed leidende leidsman kende terecht een penalty toe, vanuit VV Oosterhout gezichtspunt, Ian schoot hem onberispelijk op de rechterhand van de keeper binnen 2-2. Vandaag het hoogst haalbare resultaat voor VV Oosterhout.

Dinsdag 16 november de bekerwedstijd tegen Zundert op de Contreie aanvang 20.30. Op 20 november aanstaande de competitiewedstrijd tegen HOV/DJSRC aanvang 14.30 uur op de Contreie.