VV Oosterhout wint na een goede eerste helft.

DVVC 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 21

12 september 2021 14:30

Anoniem

Soms is schriftelijk afhandelen ook een optie.

Zondag 12 september de tweede wedstrijd voor VV Oosterhout in de bekerpoule. Vorige week werd Right’ oh verslagen op basis van een betere tweede helft. Vandaag werd DVVC met lege handen naar huis gestuurd op basis van een sterke eerste helft met 2 doelpunten van Sofyan Asrih en 1 doelpunt van zijn neef Naoufal Asrihi. Scheidsrechter Ricardo Minnes floot een uitstekende partij en hield de kaarten op zak.
VV_Oosterhout_-_DVVC_3-0_14_12092021.JPG VV_Oosterhout_-_DVVC_3-0_08_12092021.JPG VV_Oosterhout_-_DVVC_3-0_17_12092021.JPG

De wedstrijd was nog geen 7 minuten oud toen Naoufal goed doorging op rechts en zijn neef Sofyan in stelling bracht deze liet Wouter Dirven kansloos en tikte de 1-0 binnen. Nauwelijks een minuut later wordt Wouter Dirven omspeelt en de bal wordt ternauwernood door Fara Abdurakhmanov van de lijn gehaald.

Hierna brak er een fase aan waarin door VV Oosterhout niet altijd even nauwkeurig gepasst werd dit leverde onnodig balverlies op. Niet dat dit tegen dit DVVC erg was maar een gelijkwaardige tegenstander krijgt dan eenvoudig mogelijkheden om te scoren toegeworpen.

In de 20ste minuut een mooi doelpunt van wederom Sofyan op aangeven van Diae Abjij haalde hij vanaf twintig meter verwoestend uit 2-0. Even later komt Joël de Vos over links goed door zijn voorzet kon net voordat Diae in stelling kwam weggewerkt worden. Deed DVVC dan niets, natuurlijk wel maar de spaarzame keren dat ze tot bij Niels Weijers kwamen was deze een te grote sta in de weg.
VV_Oosterhout_-_DVVC_3-0_29_12092021.JPG VV_Oosterhout_-_DVVC_3-0_44_12092021.JPG

In de 45ste minuut liet Naoufal met een prachtige lob over Wouter Dirven, die de bal met zijn vingertoppen nog raakte, de 3-0 aantekenen.

In de rust bracht Giovanni Henskens van DVVC Bas van Woensel voor Dennis Kras.

In de 52ste minuut nam Matthew Coenraadts een hoekschop de bal kwam voor de voeten van Ian van Strien deze zag zijn inzet links voorlangs gaan.

Nu het wisselen was begonnen wisselde Stijn Biemans Diae en Ole Hessels voor respectievelijk Wesley Stadhouders en Emiel van Pelt. Even later werden bij DVVC Fara Abdurakhmanov en Dylan de Ruijsscher gewisseld voor Wesley Luijten en Rik Grootswagers.

In de 62ste speelminuut bediende Naoufal Matthew maar deze zag zijn inzet rechts naast gaan. Hierna wisselde Stijn Joël voor Valentijn Hermans en Naoufal voor Jabir Benyidir.

Zoals meestal het geval is brengt al het wisselen vaak geen verbetering van het spel met zich mee en dat was deze middag ook het geval al kreeg Ian in de 80ste minuut nog een mogelijkheid Wouter Dirven stond op zijn post en pareerde de inzet. Zo eindigde de wedstrijd in een dikverdiende 3-0 overwinning voor VV Oosterhout.

Volgende week de ontknoping in de bekerpoule zowel SV Reeshof als VV Oosterhout hebben beide hun wedstrijden gewonnen en hebben alle twee een positief doelsaldo van +5, al heeft SV Reeshof wel 2 tegentreffers moeten incasseren. Volgende week dus VV Oosterhout – SV Reeshof aanvang 14.30 uur op sportpark de Contreie.