Meiden MO19-1 zijn klaar voor de competitie start

HSSC'61 MO19-1

12 september 2020 12:30

Erik Meijwaard

Al had HSSC’61 wel haar eigen Suaresje nietwaar Sanne!

De laatste wedstrijd voor de start van de competitie was vriendschappelijk tegen de dames van HSSC’61, een eerste klasser uit Meerkerk/Hei-en Boeicop.  VV Oosterhout trok aan het langste eind met een 3-2 zege. Bij het betreden van het veld bleken de meiden/ dames van de tegenpartij behoorlijk uit de kluiten gewassen en was het fysieke verschil op veel posities erg groot. VV Oosterhout kwam matig uit de start blokken en het leek erop dat HSSC’61 beter ingespeeld en rustiger aan de bal was. Dit kwam tot uiting in een paar uitgespeelde aanvallen en schoten vanuit de tweede lijn. Halverwege de eerste helft werd terecht de voorsprong gepakt door de Meerkerkse/Hei-en Boeicopse dames nadat de verdediging op kracht werd uitgeschakeld.

Dit betekende de eerste achterstand in de voorbereiding. Op onfortuinlijke wijze moest een speelster van HSSC’61 geblesseerd het veld verlaten en met 10 meiden verder spelen. Ondanks het feit dat het Oosterhoutse spel slordig en onrustig was wisten de meiden op gelijke hoogte te komen. Goed doorzetten van Shena op rechts en een afgemeten voorzet op Shenna betekende de 1-1. Voor rust kwam er zelfs de voorsprong voor VV Oosterhout, Tamara faalde in een duel met de keeper niet, 2-1 ruststand.

VV_Oosterhout_MO19_-_HSSC61_3-2_01_12092020.png VV_Oosterhout_MO19_-_HSSC61_3-2_13_12092020.png

In de rust werd benadrukt dat er meer rust aan de bal moest komen en dat er veel zuiniger met balbezit moest worden omgegaan. Helaas lukte dat niet altijd waardoor HSSC’61 weer de bovenliggende partij was en terecht de gelijkmaker aantekende, 2-2. Gelukkig toonde de Oosterhoutse meiden heel veel inzet en werd er moedig de strijd aangegaan met de krachtige tegenstander. Nu het voetballend niet altijd goed liep werd dit met, de niet opgeven mentaliteit, goed gecompenseerd. Dit leverde, na goed doorzetten van Shena, toch weer de Oosterhoutse voorsprong op, althans dat dacht iedereen. De grensrechter had echter hands geconstateerd waardoor de goed leidende scheidsrechter Erik Meijwaard besloot het doelpunt af te keuren. Er kwamen nog kleine kansen voor HSSC’61 met name in de omschakeling maar ook VV Oosterhout kwam een aantal keren gevaarlijk door met open kansen voor Anniek en Tamara. Nadat er nog een speelster van HSSC’61 met bloedneus het veld verliet, wist Shena na goed doorzetten, de 3-2 te scoren. Deze stand kwam niet meer in gevaar waarmee ook deze wedstrijd gewonnen werd.

Ondanks dat het een moeilijke strijd was hebben de meiden vandaag weer alles gegeven om dit resultaat over de streep te trekken. Iets dat bijzonder knap is gezien de fysieke verschillen op het veld. Met deze mentaliteit en het voetballende vermogen van het team belooft het een interessante competitie te worden. Hopelijk zijn de 3 geblesseerden er volgende week weer bij wanneer de eerste competitiewedstrijd gespeeld wordt, tegen FC de Westhoek uit Burgh Haamstede, overigens ook een poulewinnaar in de beker.

Succes meiden in Zeeland en zorg ervoor dat de 3 punten mee terug naar Oosterhout komen!

Voor supporters die mee willen reizen hierbij het adres: FC De Westbroek, Sportpark van Zuijlen, Leliendaleweg 13, 4328 LD Burgh Haamstede, Nederland