VV Oosterhout MO19-1 pakt winst in haar tweede competitiewedstrijd

Dubbeldam MO19-1

26 september 2020 12:30

E. (Erik) Meijwaard

Nadat vorige week in Zeeland de eerste wedstrijd met 3-0 verloren ging tegen een fanatieke en fysieke tegenstander stond nu Dubbeldam op het programma. In de beker werd er ook al tegen deze Dordtse tegenstander gevoetbald.

Maar voordat er nog maar een bal getrapt was op het hoofdveld van sportpark de Contreie was er genoeg te beleven. De meiden en staf van het team kregen inloop shirts aangeboden van sponsor Esseboom Advies & Financiële Diensten B.V., namens het team super bedankt!

Ook kwam er onverwacht bezoek van Enforce die onze leidster Patricia in de bloemen zette en haar een gratis deelname aan de 180 dagen afvalrace aanbood!

VV_Oosterhout_MO19-1_13_26092020.png

Dan de wedstrijd. Er werd gewaarschuwd voor onderschatting van deze tegenstander en de noodzaak om iedere wedstrijd er met zijn allen vol voor te gaan in deze pittige competitie voor onze jonge speelsters groep. De start was veelbelovend. Een afgeslagen bal in de 16 meter van Dubbeldam werd door Madelon keurig opgepakt en haar schot trof doel, 1-0 in de vierde minuut. De Oosterhoutse meiden waren wat sterker en hadden meer balbezit maar onze gasten wisten ook een aantal keren gevaarlijk uit te komen. Er waren maar sporadisch kansen aan beide kanten. Het duurde tot de 40 e minuut voordat het net voor de tweede keer bolde. Een sterke individuele actie van Fleur bracht de ruststand van 2-0 op het bord.

Na rust eenzelfde spelbeeld, VV Oosterhout had wat meer de bal maar ook Dubbeldam gaf niet op en verdedigde sterk en probeerden met afstandsschoten onze keepster Veronique te testen. Nadat Shena een rebound van een schot van Sterre niet tot een doelpunt kon verwerken deed Tamara dit wel nadat ze mooi vrijgespeeld was, 3-0. Met nog 5 minuten op de klok werd er nog serieus druk gezet door VV Oosterhout met schoten van Shenna en Shena. De 4-0 viel alsnog nadat Shena werd weggestuurd en niet als buitenspel werd beoordeeld. Dit werd de einduitslag tegen een sportieve en leuke tegenstander.

Volgende week weer een uitwedstrijd tegen Zeeuwse dames, nu uit Graauw. Ook hier kunnen de Oosterhoutse meiden op een lastige tegenstander rekenen en er vol voor moeten gaan om de 3 punten mee terug naar Brabant te nemen. Succes en zet hem op!