Bekerwinst meiden VV Oosterhout MO19-1

Groep 1 2

29 augustus 2020 14:45

A.C. (Ton) Hessels

Corona of niet winnen is winnen!

Dubbeldam was de eerste tegenstander voor de meiden uit Oosterhout. Vanwege Corona maatregelen in Dordrecht was de voorbereiding op deze wedstrijd anders dan anders. De wedstrijdbespreking en omkleden in Oosterhout en daarna vanuit de auto direct het veld op Ook de staf en wisselspeelsters hadden pech want een dug-out is soms wel handig op een buiige zaterdag.

Dan de wedstrijd. VV Oosterhout nam meteen het initiatief. Dubbeldam werd onder druk gezet en met combinatie voetbal probeerde de meiden er doorheen te komen. De bal was dan ook heel vaak op Dubbeldamse helft. Tot goed uitgespeelde kansen kwam het maar een paar keer, voor de rest waren er veelvuldig schoten vanuit tweede lijn waarmee de keepster op de proef werd gesteld.

Ondertussen bleef het voor de Oosterhoutse verdediging opletten dat de spaarzame uitvallen niet tot gevaar zouden leiden wat uitstekend lukte. De ruststand van 0-0 was gezien het spelbeeld wat teleurstellend.

De start van de tweede helft was flitsend voor de Oosterhoutse meiden. In de 47 e minuut werd een combinatie door het midden strak afgerond door aanvoerder Shena. Nog geen minuut later spatte een prachtig schot van Tamara uiteen tegen de lat. De druk werd verder opgevoerd. In de 57 e minuut kon Roos oprukken langs de rechter zijkant en haar voorzet werd door Tamara binnengetikt, 0-2.

Niet veel later een mooie pass van Sterre met buitenkant voet op Tamara die vrij door kon lopen, helaas in buitenspelpositie. Dit recept was wel succesvol in de 66 e minuut, 0-3. Het verzet van

Dubbeldam was gebroken. Nauwelijks een minuut na het derde doelpunt bolde het net voor de 4de keer na een pass van Fleur op Tamara. De staf wisselde daarna het team op diverse posities waardoor het spel wat meer op de Oosterhoutse helft plaatsvond. Zo ontstonden er ook wat kansen voor Dubbeldam. Het leek erop dat de verdediging toch de nul kon houden maar vasthouden van een tegenstander door Shenna werd terecht met een penalty bestraft, door een goed leidende scheidsrechter. Deze pingel werd keurig ingeschoten, 1-4.

Dit werd ook de eindstand. Een prima teamprestatie van VV Oosterhout waarin iedereen heeft laten zien belangrijk te zijn voor het team!

Volgende week komt er een uitdagende tegenstander op bezoek op sportpark de Contreie voor de tweede bekerwedstrijd, namelijk hoofdklasser Papendrecht.

Alle support is welkom om de meiden naar de volgende bekerronde te loodsen, aanvang wedstrijd 13:00 uur.

dubbeldam_oefen_2.jpg