VV Oosterhout laat winst opnieuw laat glippen!

Dubbeldam 1 (zon)

10 november 2019 14:00

W. (Wil) Rombouts

Als je het jezelf moeilijk maakt krijg je steeds het deksel op je neus!

Zondag jongstleden voor VV Oosterhout de uitwedstrijd tegen VV Dubbeldam, ze spelen daar op een oud complex maar de sfeer is er top.

Voor VV Oosterhout was er alles aan gelegen om deze wedstrijd te winnen, dit was voor VV Dubbeldam natuurlijk ook zo en door er op het eind van de wedstrijd nog een tandje bij te zetten slaagde VV Dubbeldam hierin.

Part 1: Het eerste bedrijf van de wedstrijd was voor VV Oosterhout al had door een verdedigingsfout, een te slappe terugspeelbal, VV Dubbeldam al een dot van een kans gelukkig ging door goed uitkomen van uitblinker vandaag Ramon Everduim de bal voorlangs. In de 15de minuut kreeg VV Oosterhout 2 hoekschoppen te nemen beide keren ontstond er gevaar voor het doel van Roy de Graaf zijn verdedigers echter stonden op hun plaats. In de 35ste minuut een hoekschop van Matthew Coenraadts. Yamani el Aharchaou anticipeerde hier voortreffelijk op en kopte de 0-1 tegen de touwen. Helemaal verdiend op dat moment. In de 45ste minuut was het Ramon Everduim die de gelijkmaker voorkwam bij de eerste poging keerde hij tot 3x toe een inzet van VV Dubbeldam en net voor het rustsignaal pakte hij nog een zeker doelpunt voor de doellijn. Ruststand 0-1.

Part 2: VV Dubbeldam kwam met het mes tussen de tanden uit de kleedkamer en zette VV Oosterhout meteen onder druk.  VV Oosterhout probeerde hier met man en macht onder uit te voetballen. Sporadisch slaagde het team van Richard van Gils erin om een aanval op te zetten. Nog voor de zestien wist VV Dubbeldam dit, op een moment na, te voorkomen. Het was in de 75ste minuut dat Yamani op rechts doorkwam en in de zestien door Rick de Graaf van zijn standbeen werd geschopt. Wil Rombouts wuifde de overtreding resoluut weg. Toen een toeschouwer hem even hierna op aansprak en hem ‘pipo’ noemde eiste Rombouts dat de toeschouwer van het sportpark verwijderd werd anders zou hij ‘sapperdeflap’ de wedstrijd staken. Met VAR-beelden zou hij achteraf een strafschop hebben toegekend nu was hij geïrriteerd vanwege een misser en een opmerking uit het publiek. In de 80ste minuut gebeurde wat je als trouwe supporter van VV Oosterhout al ‘aan je water’ voelde aankomen uit een rommelige situatie voor Ramon scoorde Rick de Graaf de 1-1. En het werd nog erger voor VV Oosterhout. Net buiten de zestien van VV Dubbeldam werd er een overtreding gemaakt op Daan Poelmans, Rombouts wuifde ook deze overtreding weg en uit de rebound scoorde Tim van den Enden de 2-1. Wedstrijd gespeeld en VV Oosterhout weer onderuit in de slotminuten.

Conclusie: vandaag een scheidsrechter, Wil Rombouts, die een redelijke eerste helft floot redelijk omdat hij grove overtredingen aan beide kanten wegwuifde en flutovertredingen affloot. De tweede helft was hij het spoor een beetje bijster en ‘hautain’ gedrag helpt hier zeker niet bij. Waardering eerste helft 6,5 tweede helft 4,5 overall 5,5 in schooltermen net over echter beter je best gaan doen.

Toch zal VV Oosterhout naar zichzelf mogen gaan kijken immers de spelers spelen met de bal en niet de scheidsrechter.

Volgende week de bekerwedstrijd tegen hoofdklasser IFC, IFC wil graag op zaterdag om 17:00 uur spelen, tot op heden staat de wedstrijd nog gepland op zondagmiddag 14:30 uur op ‘De Contreie’.

Foto van de wedstrijd vindt je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1250/vv-dubbeldam---vv-oosterhout/?type=1&from=0