VV Oosterhout wint simpel van RCD

RCD 1 (zon)

3e klasse B

8 december 2019 14:00

Geen contractverlenging maar wel de sympathiekste trainer sinds jaren

Zondag 8 december de thuiswedstrijd tegen laagvlieger RCD uit Dordrecht. VV Oosterhout was de eerste helft heer en meester op sportpark ‘De Contreie’. RCD kwam er de eerste helft niet aan te pas en Ramon Everduim had net ze goed een snipperhelft kunnen nemen. RCD loerde tegen VV Oosterhout op een counter, in de eerste helft kwam hier echter weinig van terecht. VV Oosterhout echter scoorde 2 mooie uitgespeelde goals en stelde zo bleek na de tweede helft de winst veilig.

Saai begin: de neutrale toeschouwer, zo die er al is in het amateurvoetbal, zal zich de eerste 20 minuten verveeld hebben bij deze wedstrijd VV Oosterhout wilde graag en RCD kon geen vuist maken. Het duurde tot de 26ste minuut dat Tom Kolkert het spel op de wagen zette en de 1-0 liet aantekenen, uit een kans die hij voor zichzelf gecreeërd had.

Even hiervoor had Sandro Ariza voor VV Oosterhout het eerste schot op doel gelost dat links over het doel van Mitchell Meijdam in de ballenvanger verdween.

Na de 1-0 van Tom was er in de 32ste minuut een mooie VV Oosterhout aanval over een paar schijven Mitchell Meijdam was een te grote sta in de weg om doeltreffend te kunnen afronden.

In de 35ste minuut wel de tweede treffer van de middag voor VV Oosterhout, Matthew Coenraadts rondde doeltreffend af. De 2-0 was ook de ruststand.

De punten in Oosterhout: Dat was op het eind het hoogtepunt van de tweede helft.

In de 53ste minuut werd Miguel Dolion, licht geblesseerd, vervangen door Gregory Hieronimus, terugkomend van een blessure. Gregory verving hem uitstekend en kwam een paar keer mooi opzetten op de linkerflank. RCD deed verwoede pogingen om de Oosterhoutse defensie te slechten erin slagen konden ze niet. Vv Oosterhout bracht Dennis van Munster voor Soufian Asrih hiermee kwam er meer snelheid voorwaarts die voor VV Oosterhout jammer genoeg niet tot doelrijpe kansen leidde.

In de 83ste minuut schreeuwde alles wat RCD was om een penalty de scheidsrechter van vanmiddag, de 74-jarige, Guus Morelis wuifde dit echter weg en zo eindigde deze partij in 2-0 voor VV Oosterhout.

Conclusie: vandaag een terechte overwinning op een tegenstander die onmachtig was om een 2-0 achterstand om te buigen. De scheidsrechter van dienst was de 74-jarige Guus Morelis uit Etten Leur hij is al 52 jaar scheidsrechter en dat kon je zien, vanaf een afstand schatte hij iedere situatie juist in. Was er al gemor vanaf de zijkant dat deed hij dit met zijn allercharmanste glimlach af, wedstrijdcijfer 8+

Volgende week de laatste wedstrijd in de reguliere competitie tegen UVV’40 uit Ulvenhout. Let op ook hier klinkt het beginsignaal 0m 14:00 uur.

Foto’s van de wedstrijd vindt je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1259/vv-oosterhout---rcd/?type=1&from=0