VV Oosterhout wint van Virtus in Zevenbergen

Virtus 1 (zon)

3e klasse B

16 februari 2020 14:00

De storm ‘Dennis’ legt VV Oosterhout geen windeieren!

Vandaag op een winderig sportpark ‘De Meeren’ in Zevenbergen de wedstrijd
VV Virtus – VV Oosterhout op het programma. De wind maakte het voor de spelers moeilijk om goed combinatievoetbal te laten zien. VV Oosterhout ging nog het beste met de weersomstandigheden om, dit gecombineerd met een geweldige wedstrijdmentaliteit vormde de basis voor een achteraf eenvoudige overwinning voor VV Oosterhout met 0-5.

Lange aanloop: mede door de niet aflatende wind duurde het tot de 29ste minuut dat Kevin Tempelaars op aangeven van Matthew Coenraadts de 0-1 liet aantekenen. Hiervoor waren twee doelpogingen van, de ook vandaag weer uitstekende, Sandro Ariza hoog overgegaan, Eric Boateng zag een doelpoging in de ballenvanger eindigen. In de 29ste minuut was het dan Kevin die Tom van Sprundel voor de eerste keer de bal uit zijn net liet halen. Het venijn de eerste helft zat in de slotminuten. In de 43ste minuut lanceerde Stijn Biemans met een afgemeten dieptepass Sandro die met een afgemeten lob, de uit zijn doel gekomen, Tom van Sprundel voor de tweede keer de gang naar het net liet maken 0-2. Even hierna na een prima aanval van VV Oosterhout, Tom Kolkert leverde een prima voorzet af, de inzet van Oosterhouter Eric Boateng werd door Tom van Sprundel uit de kruising geranseld. Pal hierna een kans voor VV Virtus, Kazim Aydin maakte deze samen met Ramon Everduim onschadelijk ruststand 0-2.

Geen windvoordeel: VV Oosterhout had in de eerste helft zeker bij de tweede treffer laten zien dat er voordeel uit de wind was te halen. VV Virtus zou hier de tweede helft niet in slagen en zag VV Oosterhout verder uitlopen. Net na de hervatting voetbalde Virtus nog redelijk mee en kwamen ze een paar keer in de zestien bij Ramon.

In de 70ste minuut echter was het Kevin die op aangeven van Sandro de 0-3 liet aantekenen. In de 75ste minuut was het Sandro die de vandaag zeer sterk spelende Tom Kolkert de 0-4 liet maken. Richard van Gils en Ronald Kant wisselden in de 75ste minuut Wesley Stadhouders, die hard gewerkt had, voor Ali Eren Yazici. Even later na een overtreding van Michael Oomen op Eric Boateng, waarvoor Oomen een beetje onterecht een gele kaart kreeg, wisselde Richard en Ronald Kevin voor Ian van Strien. In de 85ste minuut was het Sandro die op aangeven van Tom Kolkert de 0-5 liet aantekenen. Hierna lieten Richard en Ronald Stan de Leeuw van de JO19 debuteren. Voor Stan was het echter te laat om te laten zien wat hij goed kan, doelpunten maken. In de 90ste minuut nog een geweldige redding van Ramon op de inzet van Sebastian Stoop hij tikte de bal keurig uit de linkerbovenhoek. Eindstand 0-5.

Conclusie: Vandaag een hecht VV Oosterhout team gezien waarvan niemand verzaakte en iedereen het voor elkaar opnam. VV Oosterhout en de tegenstander hebben er samen een mooie pot voetbal van gemaakt waarbij het respect voor elkaar en de goed leidende Pascal van der Zwan jr. duidelijk zichtbaar was. Jammer dat de scheidsrechter om een duel voor de bal een speler van VV Virtus een gele kaart gaf, dit was niet in lijn met de wedstrijd die super sportief verliep.

Volgende week gaan we Kaaiendonk onveilig maken 1 maart de thuiswedstrijd tegen Dubbeldam waar we nog een sportief appeltje mee te schillen hebben sapperdeflap.

Foto’s van de wedstrijd vindt je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1276/vv-virtus---vv-oosterhout/?type=1&from=0