VV Oosterhout wint moeizaam van Virtus

Virtus 1 (zon)

6 oktober 2019 14:30

Beter moeizaam winnen dan goed voetballend de teil ingaan!

Vandaag op de druiligere zondagmiddag voor VV Oosterhout zondag 1 de eerste thuiswedstrijd. Waar gisteren de scheidsrechter van de zaterdag 1 in zijn eigen wereld met zijn eigen regels leefde vandaag een rijzende ster die de fluit hanteerde, Daniël Drost, let op dat wordt een toppertje in scheidsrechters land. Deze 20-jarige leidsman had de wedstrijd volledig onder controle en nam beslissingen op basis van kennis en niet van macht hij stond overal bovenop en nimmer in de weg van de spelers.

Het begin van de wedstrijd speelde zich vooral op het middenveld af en VV Oosterhout had na goed doorgaan van Wesley Stadhouders had Sandro Ariza de eerste kans zijn inzet miste echter het doel.

Het verloop van de eerste helft: Na de kans voor Sandro in de 10de minuut was het in de 18de minuut Tom Kwaijtaal van Virtus die de bal goed voorkreeg, Ramon Everduim was al verslagen gelukkig ging de bal voorlangs en kwamen de twee doorgelopen spelers van Virtus te laat. Zoals eerder gezegd werd het vooral een strijd op het middenveld toch had VV Oosterhout via Sandro en Tom Kolkert, die hard werkt maar vandaag een paar keer pech had in de afwerking, nog een paar kansen om de score te openen. Yamani el Aharchaou raakte rond de 30ste minuut geblesseerd hij werd vervangen door de altijd hardwerkende Dennis van Munster ‘a pain in the ass’ voor iedere tegenstander. De ruststand was 0-0.

Lucky schot of niet?: Het begin van de tweede helft was van VV Oosterhout zijde niet best, hadden ze last van de regen en de wind? Die omstandigheid gold ook voor Virtus niet dat die gevaarlijk konden worden, echter VV Oosterhout is het aan zijn stand verplicht om thuis meer te brengen dan wat het publiek nu voorgeschoteld kreeg slordig spel en veel onnodig balverlies. In de 57ste minuut een mooie kans voor Tom om de score te openen zijn inzet ging jammer genoeg via de paal weer het veld in. Intussen had Richard van Gils Kazim Aydin met een kuitblessure vervangen door Matthew Coenraadts die na zijn blessureleed op de goede weg terug is bleek vanmiddag. In de 62ste minuut een kopkans voor Sandro hij zag zijn inzet overgaan.

In de 69ste minuut een miraculeus doelpunt van Daan Poelmans, hij wilde vanaf links de bal voorgeven dacht iedereen inclusief Rick Luykx, keeper van Virtus, hij stond iets de ver voor zijn doel. Gedragen door de wind ging de bal van Daan over alles en iedereen heen en plofte in de rechterbovenhoek achter de verbouwereerde Rick 1-0. In de 76ste minuut wisselde Richard Tom voor Kennith Kops. Koud in het veld geeft Stijn Biemans vanaf links een crossbal op Sandro deze aarzelt niet en geeft de bal strak voor Kennith zet er zijn voet tegen en de 2-0 is een feit. Virtus scoorde in de 86ste minuut uit een hoekschop de 2-1. In de 89ste minuut was het Dennis van Munster die zijn invalbeurt met een treffer beloonde en de 3-1 liet aantekenen.

Conclusie: Mede door de miserabele weersomstandigheden geen hoogstaande partij voetbal. Toch verdiend gewonnen. Leermoment uitgaan van eigen kunnen en de bal sneller rond laten gaan en meer accuratesse in de passing zou ik zeggen.

Volgende week 13 oktober de uitwedstrijd naar Vv Gilze voor VV Oosterhout altijd een lastig te bespelen tegenstander aan vang 14.30 uur. Adres ‘Sportpark Verhoven’ Ridderstraat 98 5126 BH Gilze.

Foto’s van de wedstrijd vindt je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1215/vv-oosterhout---virtus/?type=1&from=0