VV Oosterhout houdt de punten op ‘de Contreie’

R.K.S.V. Groen Wit 1 (zon)

Tom Kolkert (schot)
...
Sandro Ariza (schot)
... (schot)

24 november 2019 14:30

Een voorsprong vasthouden is ook weleens lekker!

Afgelopen zondag de wedstrijd VV Oosterhout – Groen Wit op het programma. Traditioneel is Groen Wit een moeilijke tegenstander voor VV Oosterhout. VV Oosterhout en de tegenstander van vandaag zijn 2 ploegen die graag vooruit willen voetballen en als ze dan de ruimte krijgen laten ze dit zien ook. Zowel Groen Wit als VV Oosterhout lieten vanaf het beginsignaal zien vandaag met een remise geen genoegen te nemen. Bij het laatste fluitsignaal van de nerveus overkomende scheidsrechter van dienst VV Oosterhout aan het langste touwtje getrokken te hebben en bleven de punten verdiend in Oosterhout.

Meteen begonnen: Groen Wit had de toss gewonnen en zette gelijk, met de broers Zerouali in de hoofdrol, de aanval in. Dit resulteerde al in de 3de minuut in de eerste hoekschop voor Groen Wit. Wie anders dan Stijn Biemans pikte echter de hoekschop op en vanaf de middenlijn bracht hij Yamani el Aharchaou in stelling. Het spel golfde hierna op en neer en tot de zestien meter van beide teams ging dit goed. Gevaarlijk waren de aanvallen eigenlijk niet. In de 9de minuut kreeg Kennith Kops een scoringskans zijn schot ging echter naast. Groen Wit liet zich niet onbetuigd het schot van de oudste Zerouali ging eveneens naast. Even later had Kennith het geluk in twee acties niet aan zijn kant. Bij de eerste actie kopte hij op aangeven van Tom Kolkert de bal snoeihard via de onderkant lat, voor mijn gevoel net over de doellijn van Scott Colkin. De scheidsrechter kon het niet zien en de assistent van Groen Wit zou wel gek zijn als hij doelpunt zou zeggen. Doellijntechnologie had uitkomst gebracht nu bleef het 0-0.

Even later kreeg Miguel Dolion voor een overtreding op de rand van het 16-meter gebied terecht de gele kaart, gelukkig verstoorde dit zijn sterke verdedigen verder niet gedurende de wedstrijd. De vrije trap voor Groen Wit leverde niets op. In de 22ste minuut een mooie solo van Wesley Stadhouders die hij jammer genoeg niet doeltreffend kon afronden, een meter naar links was het wel raak geweest.

In de 24ste minuut was het wel raak voor VV Oosterhout Tom liet op het scorebord de 1-0 oplichten. Even later een overtreding op Matthew Coenraadts door Imad Zrioul die door Jester gesanctioneerd werd met een vrije trap en een gele kaart.

In de 35ste minuut een discutabele penalty voor Groen Wit, geen ramp voor VV Oosterhout Koen Vaas van Groen Wit knalde de bal ver, te ver, buiten het bereik van Ramon Everduim over de ballenvanger richting onze Mammoet. Op het eind nog een mooie kans voor Yamani op aangeven van Matthew, zijn schot ging echter over. Ruststand 1-0.

Groen Wit dringt aan: Na de thee een Groen Wit op jacht naar de gelijkmaker, ze zochten veelvuldig de aanval tot echte scoringskansen kwamen ze echter niet. Richard van Gils en Ronald Kant wisselden Kennith Kops voor Eric Boateng. Martijn van Galen van Groen Wit wisselde Aaron den Ouden voor de derde Zerouali, Achmed. In de 65ste minuut pakte Wesley een gele kaart na een overtreding op een van Zerouali ’s. In de 70ste minuut na een paar weken kwam Sandro Ariza in het veld voor Yamani. Net als vorige week bleek ook dit weer een gouden greep van het trainersduo in de 74ste minuut speelde Eric Sandro aan en met een mooie actie zette hij zichzelf vrij voor Scott Colkin kansloos keek deze toe hoe de bal in het doel verdween. In de 80ste minuut kwam Gregory Hieronimus, hersteld na blessureleed, voor Matthew in het veld. Groen Wit drong verder aan en in de 89ste minuut resulteerde dit in een goal, vanuit buitenspelpositie, door Koen Vaas. Hij scoorde wel met mooie lob. Even later floot de heer Jester voor de laatste keer deze middag en was de overwinning voor VV Oosterhout een feit!

Conclusie: Vandaag twee voetballende ploegen gezien die allebei streden voor de winst. Met als terechte winnaar na 90+ minuten VV Oosterhout, meer kansen en beter in de afwerking. De scheidsrechter vandaag de heer Jester floot nerveus vond ik, op een paar dingen na floot hij een redelijke partij en verdiende hij van mij een 7.

Volgende week een uitwedstrijd naar runner up TSV Gudok in Tilburg. Adres: Sportcomplex Dalem Zuid, Dalemweg, Tilburg.

Foto’s van de wedstrijd vindt je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1254/vv-oosterhout---groen-wit/?type=1&from=0