VV Oosterhout laat winst in de slotminuten glippen!

Be Ready 1 (zon)

3e klasse B

20 oktober 2019 14:30

Voetbal het mooiste emotietoneel ter wereld of niet soms?

Afgelopen zondag voor VV Oosterhout de wedstrijd tegen de promovendus uit Hank Be Ready. Be Ready was voor VV Oosterhout een onbekende, bekende tegenstander, heh? Als ploeg onbekend. Individuele spelers bekend. Thomas Vergunst speelde een paar jaar voor de verhuizing ooit 1 jaar in de hoofdmacht van VV Oosterhout en scoorde gisteren de aansluitingstreffer dat heeft de dug-out van de thuisploeg geweten hij vibreert nu nog. In het betaalde voetbal kreeg Robert Maaskant voor een dergelijke actie van de KNVB hier een schorsing voor opgelegd, hopelijk gebeurt dit voor Vergunst niet! Vandaag zagen we een VV Oosterhout dat voetballend gezien de bovenliggende partij was en toch met een katertje van het veld stapte.

De eerste twintig minuten: VV Oosterhout had het meeste balbezit echte kansen kwamen er echter niet uit voort.  Wel werd Kennith Kops een paar keer in stelling gebracht hij kwam echter niet tot scoren. Tot de 37ste minuut Sandro Ariza gaf vanaf de achterlijn een voorzet op maat en Kennith werkte onberispelijk binnen en de verdiende 1-0 lichtte op, op het scorebord. In de 45ste minuut een hilarisch moment de scheidsrechter Ton Verkoeijen stond in de weg bij een Be Ready aanval hij kreeg de bal tegen zich aan en volgens de nieuwe spelregel een opstuitbal voor Be Ready. Oh ja de scheidsrechter vandaag Verkoeijen hij floot een redelijke partij dit kon ook niet anders want de acteurs op het veld hadden respect voor elkaar en maakten het hem niet moeilijk, rapportcijfer wat mij betreft een 6-, waarom? Hij miste op 5 meter afstand een handsbal van Schrauwen buiten de 16 meter. Thomas Vergunst knalde de opstuitbal snoeihard onhoudbaar voor Ramon Everduim op de kruising. Ruststand 1-0.

Hoe bestaat het?: In de tweede helft eigenlijk eenzelfde spelbeeld als de eerste alhoewel je zag dat Be Ready er alles aan gelegen was om hier niet als verliezer van het veld te stappen in alle linies werd er een tandje bijgezet. VV Oosterhout heeft het moeilijk als tegenstanders fysieker gaan spelen en geen ruimte geven om combinatievoetbal te spelen, wat mij betreft een leermoment. Toch waren de beste kansen om te scoren voor VV Oosterhout, de grootste nog voor Yamani el Aharchaou die in de 72ste minuut Dennis van Munster verving. Koud in het veld werd hij alleen voor Rodney Schrauwen gezet. Hij schampte echter de bal en deze was een eenvoudige prooi voor Schrauwen. Als toeschouwer kon je erop wachten de gelijkmaker. In de 86ste minuut schoot Thomas Vergunst na uitglijden en wegduwen van Miguel Dolion de 1-1 binnen.

Conclusie: vandaag een team gezien dat wil winnen zeker de eerste helft. Fysiek spel en mouwen opstropen verder ontwikkelen. Einduitslag 1-1.

Volgende week de uitwedstrijd naar de buren in Den Hout Irene’58, hier kan het fysieke mouwen opstropende spel meteen in praktijk worden gebracht. Let op de wedstrijd begint om14.00 uur

Foto’s van de wedstrijd vindt je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1237/vv-oosterhout---be-ready/?type=1&from=0