VV Oosterhout loopt net als de vorige 2 afleveringen tegen zeperd op in Gilze

Gilze 1 (zon)

13 oktober 2019 14:30

Als het je niet gegund is krijg je het ook niet

Zondag 13 oktober voor VV Oosterhout de uitwedstrijd tegen angstgegner Gilze uit het gelijknamige dorp onder de rook van vliegbasis Gilze-Rijen. Waar het vandaag opmerkelijk rustig was maar dit terzijde.

Aangemoedigd door een af en toe iets te fanatiek publiek verhuld, zeker op het eind, in Bacchus nevelen ging de wedstrijd om half drie van start. De wedstrijd stond onder leiding van Niels Janssen die alles onder controle had en op het eind wat mij betreft een 7- als rapportcijfer in zijn Curriculum Vitae mag bijschrijven.

VV Oosterhout licht overwicht: VV Oosterhout had de eerste helft het betere van het spel en een paar hele goede kansen waarbij Sandro Ariza in de 45+ minuut de grootste had.

In de 11de minuut van de wedstrijd de eerste dreiging van Gilze, als acht duveltjes uit een doosje stonden ze ineens in de zestien van Ramon Everduim om gevaar te stichten gelukkig voor VV Oosterhout liep dit met een sisser af. In de 21ste minuut de eerste echte kans voor VV Oosterhout de kopbal van Sandro werd echter door Hoppenbrouwers gepakt. Dezelfde Hoppenbrouwers zorgde voor een hilarisch moment in de 38ste minuut een te slappe terugspeelbal van een verdediger van Gilze kon bijna door de watervlugge Dennis van Munster van VV Oosterhout binnen gewerkt worden. Een minuut later een loepzuiver doelpunt van dezelfde Dennis, de voor Gilze punten verzamelende vlagger Jan Oprins vlagde dit vakkundig af en de op afstand meegelopen Janssen nam dit signaal over in het verdere verloop van de wedstrijd liet Janssen zich zo nog drie keer foppen, ach dat gaat zo met club assistent-scheidsrechters en scheidsrechters die niet mee willen/kunnen lopen. Ruststand 0-0.

Op dezelfde voet verder: De tweede helft was eigenlijk een voortzetting van de eerste een licht veldoverwicht voor VV Oosterhout en een hardwerkend fysiek voetbal niet schuwend Gilze. In de 52ste minuut zag Sandro zijn inzet links naast het doel verdwijnen. Een paar minuten een diepe bal op van Eijck, van Eijck speelde eenvoudig de VV Oosterhoutse defensie uit en de 1-0 lichtte op, op het scorebord.

Twee minuten later een overtreding op Dennis in de zestien van Hoppenbrouwers, de door Janssen toegekende strafschop werd door Stijn Biemans feilloos binnen geschoten 1-1. Toch was het Gilze dat uit een hoekschop in een rommelige situatie voor het doel van VV Oosterhout de 2-1 liet aantekenen. VV Oosterhout was hierna niet meer bij machte hier verandering in aan te brengen. Een gelijkspel was terecht geweest, de nederlaag echter een feit!

Volgende week zondag 20 oktober de thuiswedstrijd tegen Be Ready, de promovendus uit Hank, de wedstrijd begint om 14.30 op ‘De Contreie’ Weststadweg 1 in Oosterhout.

Foto’s van de wedstrijd vindt je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1236/gilze---vv-oosterhout/?type=1&from=0