Voetbalclub Oosterhout wint eenvoudig van buurman

Irene'58 1 (zon)

3e klasse B

27 oktober 2019 14:00

De ene zondag is de andere niet Aad en Piet

Zondag 27 oktober de eerste van de 2 echte derby’s deze voetbaljaargang tegen Irene’58 uit Den Hout eigenlijk de buren.

De vorige wedstrijd in Den Hout gingen we door slecht voetbal en een fanatiek Irene’58 verdiend de teil in. Deze aflevering zou anders verlopen, Richard van Gils had wel moeten schuiven met de spelers vanwege allerlei blessures maar dit pakte goed uit. Stijn Biemans pakte als aanvoerder zijn verantwoordelijkheid en speelde links centraal achterin een puike partij. Enig punt van zorg voor mij blijft het tempo waarin, vooral wanneer de stand nog gelijk of de voorsprong minimaal is, de aanval gezocht wordt. De scheidsrechter vandaag de heer Broekhoven floot een eerlijke partij hij zou een 8 gekregen hebben, ware het niet dat hij zich op cruciale momenten 2x liet foppen door de assistent van Irene’58, dit kwam omdat hij bij een snelle uitbraak het tempo niet kon volgen. Een 7 is nog een prima punt.

Onmachtig: De eerste 25 minuten gebeurde er eigenlijk niet zoveel VV Oosterhout viel aan maar kon niet door de stugge verdediging van Irene’58 heen komen. Een verdediging die iedere bal die ze voor de voeten krijgen meteen zonder te kijken naar voren rossen en God zegene de greep spelen. Gelukkig voor VV Oosterhout had God vandaag een snipperdag

In de 32ste minuut een hoekschop voor VV Oosterhout Matthew Coenraadts speelt deze in op Stijn Biemans, deze kaatst terug op Matthew, hij krijgt de bal met 2 verdedigers in zijn nek voor en Kennith Kops kopt onberispelijk de 1-0 binnen Jelle van Mook verslagen. De rest van de eerste helft bleef VV Oosterhout de bovenliggende partij en gaf Irene’58 eigenlijk niet thuis.

We dronken een slok: Dat deden het publiek en de spelers en eenmaal in het veld ging het spel op dezelfde voet verder. VV Oosterhout probeerde combinatievoetbal op de mat te leggen en Irene’58 ging verder met het nodige wegroeivoetbal. In de 71ste minuut creëerde Yamani Aharchaou zijn eigen kans en rondde bekwaam af. 2-0 op het scorebord.

Richard wisselde in de 79 minuut de moegestreden Soufian Asrih voor Ian van Strien en Dennis van Muntster even later voor de licht geblesseerde Sandro Ariza, die nog een goede mogelijkheid kreeg maar de bal naast zag gaan. In de 81ste minuut mocht Ramon Everduim nog handelend optreden hij tikte de inzet mooi over de deklat.

Conclusie: Vandaag een VV Oosterhout gezien dat voor elkaar werkte en op het eind verdiend heeft gewonnen punt van zorg blijft de snelheid in het spel en het sneller adequaat in stelling brengen van de aanval.

Volgende week 3 november in het eerste weekend van de slachtmaand november VV Bavel op bezoek op sportpark ‘De Contreie’ aanvang wedstrijd gewoon netjes om 14.30 uur.

Foto’s van de wedstrijd vindt je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1241/irene58---vv-oosterhout/?type=1&from=0