Zuur verlies in Zundert.

... (penalty)

27 oktober 2019 12:00

H. (Hakim) El Hatri

Zondag 27 oktober was onze tegenstander vv Zundert zondag 3. Een team met “oude” rotten maar ook enkele jongere spelers. Aangezien wij een zeer jong team hebben moest de winst er toch zeker inzitten.  Al in de 7e minuut zagen we echter de bal langs Angelo het doel in gaan. Zo snel al op achterstand was niet de afspraak. De spelers hadden even een dip maar herpakten zich al snel. Ze konden helaas weinig tot geen kansen creëren die tot een score zouden leiden. Te gemakkelijk werden de ballen weer door Zundert onderschept. Er werd niet strak genoeg gepasst, of niet goed gekeken waar de bal naar toe moest. De bal werd blindelings weggeschoten en daar profiteerden de spelers van Zundert van. Voetbaltechnisch waren ze echt niet beter maar zaten veel beter in het spel. In de 41e minuut staat de 2-0 voorsprong ineens voor Zundert in het boekje. Onze doelman zat niet goed in de wedstrijd, dat was wel duidelijk. Er werden na rust een paar wissels doorgevoerd en de opstelling werd wat veranderd, in de hoop meer kansen te kunnen creëren. En inderdaad we begonnen goed aan de tweede helft. De kansen die we kregen leiden helaas niet tot een score. We gingen er wel iets feller in wat dan ook leidde tot een gele kaart aan onze zijde. De scheidsrechter was erg strikt naar beide kanten toe en floot zeker een goede wedstrijd. In de 69e en 70e minuut werd alle hoop ineens van de kaart geveegd. 2 doelpunten voor de tegenstander in 2 minuten! De communicatie tussen keeper en verdedigers was hierin duidelijk het probleem.  Met nog 20 minuten te gaan werd alle moed weer bij elkaar verzameld. Er werd een overtreding gemaakt aan onze zijde in het strafschopgebied. De scheidrechter trok geel en legde de bal op de stip. Ook nog een penalty tegen! Het kon niet slechter meer gaan. In eerste instantie had Angelo de bal nog maar kon de bal niet klemvast houden. Een speler van Zundert reageerde sneller als iemand van ons en kon zo de bal dus binnentikken. We keken nu dus tegen een 5-0 achterstand aan. De koppies gingen naar beneden. Het was over en uit. Helaas, weer verloren van “oude “ maar nog steeds felle mannen. Volgende week spelen we thuis tegen TVC zo2 om 11.00 uur. We kunnen wel wat aanmoediging gebruiken! PvH.