VV Oosterhout wint eenvoudig van Right’oh!

Right'Oh 1 (zon)

1 september 2019 14:30

Als de eerste goal snel valt speel je gemakkelijker.

Voor de wedstrijd werd de op 21 augustus overleden oud-voorzitter van VV Oosterhout Jan Kastelijns, in het bijzijn van zijn familie, herdacht. Er was een indrukwekkende minuut stilte gevolgd door een applaus voor Jan die zijn sporen niet alleen voor VV Oosterhout maar vele verenigingen ruimschoots heeft verdiend.

Vandaag dan de eerste wedstrijd van VV Oosterhout voor het ‘eggie’ in de bekerpoule tegen Right’oh. Deze ploeg speelde 2 seizoenen geleden nog in de derde klasse tegen VV Oosterhout de uitwedstrijd destijds werd kansloos verloren en de thuiswedstrijd daarna met gemak gewonnen. Wat zou het vandaag worden? Nou een replay van de laatste thuiswedstrijd, tegen de mannen uit de stad onder de rook van de kolencentrale, alleen nu met hogere cijfers 6-0. De wedstrijd stond onder leiding van Lennart Roks uit Eindhoven hij floot een onberispelijke partij en kon de kaarten op zak houden.

De eerste klap.….: In de derde minuut een vrije trap op links 2 meter van de achterlijn, Sandro Arizo zette zich achter de bal. Zijn voorzet werd door de verdediging van Right’oh weggewerkt. De bal kwam voor de voeten van Kazim Aydin via een speler van Right’oh belandde hij achter de kansloze keeper Heyne 1-0. In de 12de minuut de achteraf enige grote kans voor Right’oh. Ramon Everduim stond echter op zijn post en ranselde de bal uit zijn doel. In de 19de minuut maakt de bezoekers een overtreding op Sandro. Yamani el Aharchaou schoot uit de vrije trap de bal onberispelijk vanaf links via de paal in de rechterbovenhoek 2-0. Nog geen 10 minuten later zet Sandro een aanval op die door KevinTempelaars mooi werd afgerond 3-0. Even later een voorzet door Soufian Asrih die door Kenneth Kops maar net werd gemist. In de 37ste minuut mocht Kenneth een penalty nemen na een overtreding op hem in het zestienmeter gebied. Heyne stopte in eerste instantie de inzet van Kenneth hij was er echter als de kippen bij om de rebound te verzilveren
4-0. Zijn eerste officiële wedstrijddoelpunt was hiermee een feit. Dit was ook de ruststand.

Wisselen, wisselen maar: Het tweede bedrijf was een wisselfestijn en hierdoor werd het voetbal wat minder aantrekkelijk. Right’oh wisselde Carlo Commeren, Dennis van Loon en Eric van Huizen voor van Gurp, Sarkis en Jansen. Richard van Gils wisselde Kenneth Kops, Soufian Asrih en Yamani voor Tom Kolkert, Ricardo Carvalho Apolonia en Emiel van Pelt.

Na 5 minuten in de tweede helft kreeg VV Oosterhout een hoekschop op links te nemen. Sandro’s voorzet schampte het hoofd van Tom en deze scoorde koppend in de korte hoek zijn eerste VV Oosterhout goal. Op het eind van de wedstrijd een echte Kazim actie hij veroverde de bal op het middenveld slalomde door de Right’oh defensie en liet Heyne kansloos 6-0.

Conclusie: vandaag een sterk collectief VV Oosterhout gezien. Alle spelers hadden een niet aflatende inzet en te zien is dat de nieuwkomers zich al lekker thuis voelen bij de vereniging. Waar het de vorige jaargang op een paar spelers aankwam om elkaar te coachen zie je hier nu een duidelijke verbetering in alle linies coachen de spelers elkaar.

De selectiespelers trakteerde na afloop de schrijver van deze stukjes annex fotograaf en zijn vrouw voor het klaarstaan en helpen bij diverse activiteiten nog op een cadeaubon voor De Beren. Namens ons beiden hartstikke bedankt en wij zullen de cadeaubon goed besteden.

Zaterdag aanstaande de uitwedstrijd voor de beker tegen SCO op Sportpark de Elskens aanvang 17.00 uur.

Foto’s van de wedstrijd vindt je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1206/vv-oosterhout---rightoh/?type=1&from=0