Oosterhout komt (net) tekort tegen TSC dat verdient wint.

TSC 1 (zon)

3e klasse B

31 maart 2019 14:30

T.N.H. (Teun) Martens

Ondanks 3 lucky goals en terecht verlies smaakte het eigen Oosterhout bier prima.

Zondag jongstleden de wedstrijd VV Oosterhout tegen turpgenoot TSC op het programma. De wedstrijd stond onder leiding van Teun Martens uit Luyksgestel. Deze scheidsrechter floot een uitstekende partij en mag wat mij betreft alle derby’s leiden.

De eerste fase van de eerste helft was voor TSC waarin zij rond de 9de en 10de minuut een paar doelkansen kregen deze konden zij echter niet benutten. Rond de 16de minuut waren er een paar mogelijkheden voor VV Oosterhout net als bij TSC leverde deze ook niet het gewenste resultaat.

TSC kreeg in de fase hierna een paar hoekschoppen te nemen maar deze waren een prooi voor Ramon Everduim. Yamani el Aharchaou kreeg een kans maar zag zijn bal rechts naast het doel van Baarh verdwijnen. Net voor Sofyan Asrih scoorde kreeg hij een gele kaart voor een overtreding op een TSC-speler. In de 44ste minuut was het raak voor VV Oosterhout, Sofyan werkte met lichte hulp van nummer 3 van TSC de bal achter Baarh en liet de 1-0 op het scorebord zetten.

Na de hervatting een discutabel moment over een buitenspelsituatie, Dennis van Munster kwam zeker 1,5 meter achter zijn verdediger vandaan. Hij werd echter door Laming van TSC vakkundig, die hier patent op heeft, afgevlagd en Martens volgde dit advies, zoals het hoort als je het zelf niet kunt beoordelen, op.

Hierna nog een kans voor VV Oosterhout op de 2-0 die niet benut werd. In de 59ste minuut een lelijke overtreding van van Beijnen van TSC op Dennis die door Martens terecht met geel werd bestraft. Ad van Seters wisselde hem in de 63ste minuut voor Sandro Ariza. Even later mocht Stefan Kops het veld verlaten voor Efe. Duidelijk was dat van Seters hier per se wilde winnen van VV Oosterhout om in het spoor te blijven van DESK, dat 4 punten los staat, en zicht te houden op een periodetitel. Deze opzet slaagde door een doelpunt van Ariza dat via de binnenkant paal in het doel plofte en door een afstandsschot van van Steyn dat via een been van Kevin van den Heijkant Ramon kansloos liet. Richard van Gils wisselde achtereenvolgens Wesley Stadhouders voor Emiel van Pelt en Eric Boateng voor Kevin van den Heijkant. Twee aanvallende wissels die echter op een klein momentje na te laat kwamen om nog en gelijkspel over de streep te trekken. Van Seters wisselde Rubenkamp nog voor Schepers om zijn defensie weer op sterkte te zetten.

Conclusie: TSC speelde bij vlagen beter dan VV Oosterhout, ze stichten meer gevaar voor het doel van Ramon en hoewel ik vanmiddag 3 lucky goals heb gezien was na 90 minuten TSC de terechte winnaar.

Volgende week zondag de uitwedstrijd tegen TSC dat domicilie houdt aan de Warandelaan. Aanvang wedstrijd: 14:00 uur. Een voorbeschouwing op deze wedstrijd elders in dit blad.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1118/vv-oosterhout---tsc/?type=1&from=0