VV Oosterhout wint bij SCO zijn thuismatch spectaculair van Beek Vooruit!

Beek Vooruit 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

16 oktober 2016 14:30

Masman, J.D.

Het venijn zat vandaag in de staart en wel in minuut 100 en 101

VV Oosterhout speelt zijn wedstrijden de komende tijd noodgedwongen bij andere verenigingen in de gemeente Oosterhout. Waar we ook komen, we worden overal gastvrij ontvangen waarvoor natuurlijk onze hartelijke dank. Vooral bij SCO waar de eerste elftallen van VV Oosterhout van de zaterdag en zondag hun wedstrijden spelen worden we geweldig ontvangen. Zelfs de broodjes voor het eerste team worden hier in de keuken bereidt petje af dus. In het veld rivaliteit daarbuiten vrienden voor het leven.

De vrijwilligers van VV Oosterhout ondersteunen de gastverenigingen, normaal krijgen deze mensen (kantinemedewerkers, scheidsrechters en terreinmanagers) hiervoor een vergoeding. Voorlopig gaat deze vergoeding naar de aanschaf voor de nieuwe inventaris, grote klasse!

De wedstrijd van vandaag stond vandaag onder leiding van de goed leidende scheidsrechter de heer Masman, die het vooral in slot minuten van de extra speeltijd druk kreeg!

Tot ongeveer de 20ste minuut van de eerste helft golfde het spel op en neer waarin het meeste balbezit voor VV Oosterhout was en de snelle spelers van Beek Vooruit door onze ‘stofzuigers’ (Raymon Raams en Kazim Aydin) uit hun geliefde counterspelletje gehouden werden.

In de 25ste minuut ging Matthew Coenraadts goed door en leverde een puike assist af op Marouane Bouchti die met een halve volley de keeper van Beek Vooruit verschalkte 1-0. Vijf minuten later stond het door een misverstand in de defensie weer gelijk 1-1. Even later mocht Ryan het veld met een blessure verlaten, hij werd vervangen door ‘bal goochellaar’ Yeswindum Gire, teruggekomen van een enkelblessure. De gedachten waren al bij de thee, toen Derek Brison de bal panklaar legde voor Stijn Biemans die vanaf een meter of 28 verwoestend uithaalde 2-1 tevens de ruststand.

De tweede helft leverde eigenlijk eenzelfde spelbeeld op. Opgemerkt mag worden dat het vizier van VV Oosterhout minder goed stond afgesteld dan dat van Beek Vooruit gelukkig was Ramon Everduim vandaag bijna onverslaanbaar, tot de 78 minuut toen Beek Vooruit uit een vrije trap terugkwam tot 2-2.

In de 80ste minuut werd de moegestreden Derek Brison vervangen door Tarik Maamar die na een paar minuten zijn inzet voorlangs zag gaan. In de blessuretijd de verlossende treffer van Stijn Biemans dacht iedereen. Uit een scrimmage scoorde Stijn zijn 2de en belangrijkste van de middag. Nauwelijks een minuut later, Joeri Simons had intussen Yeswindum Gire vervangen, een vermeende handsbal in de zestien en op appél een strafschop. In de verwarring hierna kon de assistent-scheidsrechter van VV Oosterhout met een rode kaart het veld verlaten. De toegekende strafschop werd gekeerd door Ramon Everduim. Meteen daarna in de extra, extra speeltijd het eindsignaal en drie welverdiende punten voor VV Oosterhout.