VV Oosterhout wint de bekerwedstrijd van VV Waspik met 5-2

Mannen, 1, Groep 1 29

25 oktober 2016 20:00

Collé, R.J.

Zondag zullen ze bij VV Waspik wel uit een ander vaatje willen tappen!

Dinsdag op het programma voor de districts KNVB-beker de wedstrijd VV Oosterhout – VV Waspik.

Twee ploegen die beide uitkomen in de 3de klasse B van het zondagamateurvoetbal. VV Waspik is hier momenteel koploper en VV Oosterhout staat op de zevende stek. Zondag a.s. ontmoeten beide teams elkaar weer. Vooral voor VV Waspik staat er dan meer op het spel namelijk het veroveren van de eerste periode, bij winst of gelijkspel is die voor VV Waspik, anders gaat hij naar TSC als die hun partij in winst om kunnen zetten.

VV Waspik had met het oog op zondag 6 basisspelers aan de kant gehouden, VV Oosterhout trad aan met zijn sterkste opstelling. Joeri Simons had wel de plaats ingenomen voor Tarik Maamar die vanavond verhinderd was.

Vanaf het eerste fluitsignaal van de heer Collé (die redelijk floot) zette VV Oosterhout de toon, toch was het VV Waspik, dat door een misverstand tussen Mathias van Staay en Mathieu Kops de eerste kans kreeg, meteen hierna werd een fout van de keeper van VV Waspik, Mark van Gorp, koelbloedig afgestraft door Derek Brison 1-0.

Waar ADO den Haag het Haags kwartiertje heeft, hebben wij het kwartier van ‘balvirtuoos’ Yeswindum Gire. Hij scoorde 2 doelpunten en bracht de stand op 3-0. Nog een kleine correctie op het vorige verslag van de wedstrijd tegen sv Veerse Boys, hier scoorde Yeswindum in de linkerbovenhoek i.p.v. de rechterbenedenhoek hoek J.

In de 30ste minuut van de wedstrijd kwam VV Oosterhout op een 4-0 voorsprong door een doelpunt van Joeri Simons die een assist van Marouane Bouchti goed afrondde.

Op het eind van de eerste helft op 4-1. Door niet handelend optreden op het middenveld kwam de nummer 6 van VV Waspik in een scoringspositie die hij keurig benutte. Met een 4-1 stand werd er gerust.

De tweede helft werd vooral door het vele wisselen rommeliger en met name VV Waspik gooide zijn wapen, fysiek spel, volop in de strijd. VV Oosterhout had Yeswindum Gire en Kevin van den Heijkant in de kleedkamer achtergelaten en vervangen door Bas van Meel met nummer 12 en met nummer 15 Prince Mboub. Dezelfde Prince scoorde in de 70ste minuut de 5-1 na goed en vooral snel doorgaan in de 16. Hij vierde zijn eerste goal in de hoofdmacht met een prachtige salto.

Op het eind van de wedstrijd vlogen zowel Mathias van Staay en Joeri Simons door de lucht na respectievelijk een aanvallende - en verdedigende actie van VV Waspik. Uit de aanvallende actie scoorde VV Waspik de 5-2. Beide keren kon verzorger Frans van Gils de spelers weer op de been brengen.

Zondag a.s. gaan we naar sportpark ‘Elzenhage’ in Waspik om het daar wederom op te nemen tegen VV Waspik.