VV Oosterhout zaterdag speelt meer dan terecht gelijk in Dordrecht

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse E

25 maart 2017 15:00

Roeland, I.

Twee nederlagen op rij louteren de geest en brengen ongekende krachten naar boven!

Zaterdag 25 maart stond voor VV Oosterhout de wedstrijd tegen GSC/ODS op het programma: een bijzondere op 1 oktober speelden ze ook tegen elkaar en ‘s avonds brandde het complex af. Het een had gelukkig niets met het andere te maken.

Bijzonder ook omdat verzorger Gerard van Domburg jaren verzorger is geweest bij ODS. Dit was vooral na de wedstrijd te merken. De kannen bier waren niet aan te slepen en Gerard keerde met de verkeerde auto huiswaarts, gelukkig werd hij gereden!  VV Oosterhout speelde vandaag in geleende gele shirts van GSC/ODS, de materiaalman had rode shirts ingepakt dit was ook de kleur van de tegenstander. Vorige week berichtte ik dat Joey een eigen doelpunt had gemaakt, dit was echter Mark van Ginneken. Zo, dat is ook weer rechtgezet!

Keeperswerk: zoals wedstrijden vaak beginnen was het vooral eerst aftasten en kijken wat voor vlees er in de kuip zit. Dit duurde vandaag 5 minuten en toen mocht routinier Ozkan Cicek al vol aan de bak om de doorgebroken Roald Wetselaar van het scoren af te houden. Dit deed Ozkan voortreffelijk. Tot de 20ste minuut gebeurde er verder niet veel en vooral de middenvelders hadden het druk. Dennis Rutters, die overigens een goede partij speelde, verspeelde toen de bal aan Niels van Tol en deze benutte dit buitenkansje en de 1-0 stond op het scorebord.

Aangeslagen: VV Oosterhout reageerde aangeslagen op deze tegenvaller. In een poging de bal te veroveren raakte Nicky van Seters zijn tegenstander dit leverde hem een gele kaart, van de overigens goed leidende scheidsrechter Roeland, op en een wissel want hij raakte geblesseerd aan zijn re voet/enkel. Matt van Gorkom verving hem. Op het eind van de eerste helft kreeg Younes el Hamdi nog een kans Jeremy Dijkstra was echter een sta in de weg.

Dramatische start: in de rust wisselde de trainer van GSC/ODS Niels van Tol voor John Kiazaya. Uit een corner scoorde laatstgenoemde, getooid met een prachtige rastakop, uit een scrimmage voor het doel van Ozkan de 2-0. Nauwelijks een minuut later werd de verdediging van VV Oosterhout uitgespeeld en weer tekende John Kiazaya voor een treffer 3-0 en wedstrijd gespeeld zou je zeggen. Rond de 65ste minuut wisselde GSC/ODS Kevin Raat voor Younes Bouzarzar, jaloers omdat wij al een Younes tussen de lijnen hadden? Jeffrey van Korven wisselde zichzelf voor Mark van der Avoird.

Kanteling: of het door de wissels kwam of niet de wedstrijd kantelde en VV Oosterhout kwam uit een hoekschop in de 75ste minuut door Younes op 3-1. In de 80ste minuut een verre inworp van Michael Blom, Stefan Kok probeerde zijn teen ertegen te krijgen en via de keeper verdween de bal in het doel 3-2.

Ahmet die de taken van Jeffrey had overgenomen wisselde Remco Droog, normaal keeper, voor captain Robby van Vugt.  De druk werd opgevoerd en Ahmet schreeuwde samen met zijn zoontje de ploeg naar voren. Een splijtende pass bereikte de voor iedere tegenstander moeilijk te bespelen Stefan Kok en deze verschalkte Jeremy Dijkstra voor de derde keer 3-3. In de slotminuut nog een grote kans op de 3-4 maar dit was misschien teveel van het goede geweest, alhoewel!

Volgende week een thuiswedstrijd op de Contreie tegen Groot Ammers getraind door Leon Hutten

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: https://www.vvoosterhout.nl/816/gsc-ods---vv-oosterhout/?type=1&from=0