VV Oosterhout Za1 gaat strijdend ten onder tegen GSC/ODS

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse E

1 oktober 2016 14:30

Cakir, H.

Tegen een assistent-scheidsrechter in een KNVB pakje kan niemand op!!

VV Oosterhout zaterdag 1 verliest zijn 5e wedstrijd op rij, ondanks het feit dat de ploeg een loepzuivere strafschop en een loepzuiver doelpunt onthouden werden, moeten ze als elftal toch vooral in de spiegel kijken. Tegen deze ploeg uit Gorinchem had niet verloren mogen worden en dan gebeurt het toch. Trainer/Keeper Jeffrey van Korven kon hier jammer genoeg geen verandering in brengen!

De wedstrijd was nog geen 4 minuten op weg of de hardwerkende Stefan Kok werd van achteren aangetikt in de zestien meter, strafschop. Nee, de scheidsrechter vond het te vroeg in de wedstrijd en wuifde de overtreding weg. Dan even later Stefan speelt zich vrij maar ziet zijn schuiver voorlangs gaan. Dan golft het spel op en neer zonder dat er noemenswaardige kansen zijn In de 27ste minuut. Brengt Younes el Hamdi, Stefan in stelling deze schiet de bal snoeihard, maar net over. Even later een vrije trap genomen door Ahmet Türküçü deze gaat via de muur over de achterlijn, de hoekschop hierna leverde nix op.

Uit het niets scoort GSC/ODS de 0-1 en even later na een misstap van Robby van Vugt een overtreding in de zestien en een strafschop voor GSC/ODS 0-2. Tussen de doelpunten door zag Jeffrey van Korven nog kans de tegenpartij van scoren af te houden door fysiek handelend op te treden. Dit was eigenlijk meer zwaargewicht tegen lichtgewicht, ik snap de speler van de tegenpartij trouwens niet dat hij de confrontatie opzocht.

In de tweede helft werd Ahmet met een hamstringblessure gewisseld voor Mark van der Avoird die op de 90ste minuut na solide stond te voetballen. In de negentigste minuut verloor hij echter zijn zelfbeheersing en na een onnodige overtreding kon hij, terecht, met rood vertrekken.

Tien minuten in de tweede helft werd het met een lepe bal 0-3 voor GSC/ODS. Even later kon Tim de Ronde zijn ploeg op 1-3 zetten, Mark van Ginneken leverde hierna nog een mooie voorzet af. Tim de Ronde schoot de bal voor VV Oosterhout helaas aan de verkeerde kant van de paal. Matt van Gorkom, werd gewisseld voor Kevin Blom en Younes el Hamdi voor Kevin Ernst. In de laatste tien minuten een hoofdrol voor de vlaggenist van de tegenpartij, een loepzuiver doelpunt liet hij afkeuren door de scheidsrechter, de bal kwam terug van een tegenstander. Even later dan toch de 2-3, verder kwam het echter niet meer.

Volgende week uit tegen VV Peursem een bekende uit de nacompetitie van vorig seizoen.

Adres VV Peursum, Sportplein 1, 3381 LL in Giessenburg