VV Oosterhout heeft de weg naar boven nog niet gevonden!

ZIGO 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

9 oktober 2016 14:30

Dieker, E.F.

Prima die discussie over gemalen autobanden, in Tilburg vliegt het toch een meter hoog op!

Na het voetballoze weekend vorige week, vanwege het drama dat zich zaterdagavond op de Contreie voltrok, waarbij de accommodatie in vlammen opging, vandaag de uitwedstrijd tegen VV Zigo in Tilburg-Oost. Tot nu toe heeft VV Oosterhout op de wedstrijd tegen NOAD na, uitgerekend de overbuurman van VV Zigo, nog niet kunnen imponeren. Tijd om het tij te keren!

In het eerste kwartier van de wedstrijd kreeg VV Oosterhout twee grote kansen de keeper van VV Zigo stond een score echter in de weg. Stijn Biemans, die goed speelde vandaag, kreeg tot de 30ste minuut een paar mogelijkheden verder was het vooral een wedstrijd die zich op het middenveld afspeelde.

In de 34ste minuut schoot Tarik Maamar als een duveltje uit een doosje van rechts diagonaal op het doel van VV Zigo, net over. Wat zou het prettig zijn voor Tarik als hij weer eens het net kon raken! Ryan Soeren had net voor rust nog een kans alleen dit schot was voor VV Oosterhout eveneens geen goed lot beschoren. Ruststand 0-0.

De tweed helft begon met dezelfde 22 spelers, VV Oosterhout was de bovenliggende partij. In de 49ste minuut een schot van Kazim Aydin op het doel van VV Zigo, de keeper bokste met een katachtige de bal uit het doel. Een paar minuten later kwam Tarik Maamar goed door en liet even zijn klasse zien. Helaas voor hem geen doeltreffende afronding.

Dan het mooiste schot van de middag van Stijn Biemans, helaas voor de spelers en de altijd massaal aanwezige supportersschare via de onderkant van de lat terug het veld in. Tarik kwam een teenlengte te kort om de rebound te benutten.

Op het eind van de partij werd het voetbal aan beide kanten minder verzorgd en nam het aantal kleine overtredingen toe. Kazim liep vanwege haken tegen een ongelukkige gele kaart aan, de enige van de middag van de goed leidende scheidsrechter. Verder dan een schot op de paal kwamen VV Oosterhout en VV Zigo niet meer. Jammer dat de kansen niet benut konden worden op basis hiervan was een overwinning voor VV Oosterhout verdiend geweest.

Volgende week speelt VV Oosterhout zijn thuiswedstrijd bij SCO op sportpark ‘De Elskens’ tegen Beek Vooruit.