VV Oosterhout verliest van Right’oh op basis van een beroerde eerste helft.

Right'Oh 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

25 september 2016 14:30

Fitters, A.J.M.

Praten tegen de scheidsrechter is goed voor 4 gele kaarten!

Zondag 25 september stond voor VV Oosterhout de uitwedstrijd tegen Right’oh uit Geertruidenberg op het programma. Na de blamage vorige week tegen Groen Wit hadden de manschappen van Jorco de Kock wat goed te maken voor de talrijk meegereisde supportersschare uit Oosterhout.

Later dan gepland ging de wedstrijd van start en na 2 minuten had Derek Brison al een mogelijkheid, wie dacht dat dit een goed omen was kwam bedrogen uit. In de 9e minuut een treffer, met een sterke buitenspelgeur, van Right’oh. Het doelpunt werd door de scheidsrechter, die qua loopvermogen ver onder de maat bleef, goedgekeurd. VV Oosterhout kreeg nog een paar kansen maar het was Right’oh dat na een goed uitgespeelde aanval verdiend de 2-0 op het scorebord liet zetten. Al met al een voor VV Oosterhout matige eerste helft, met een 2-0 voorsprong voor Right’oh op het scorebord.

In de tweede helft viel Kevin van den Heijkant in voor Tarik Maamar, Raymon Raams ging naar het middenveld en Kevin nam zijn plaats centraal achterin in.

Door deze omzetting kwam Right’oh wat meer onder druk en wist VV Oosterhout wat gevaarlijker te worden. In de 51ste minuut de eerste van vier gele kaarten voor VV Oosterhout vanwege commentaar op de leiding Raymon Raams was de gelukkige gevolgd door Ryan Snoeren in de 61ste minuut.

Twee minuten later krijgt Stijn Biemans de bal van Kevin van den Heijkant. Stijn zet met Marouane de aanval op krijgt hem terug en laat de aansluitingstreffer aantekenen 2-1.

Even later een overtreding op Maroaune Bouchti terecht geel voor Right’oh. Marouane krijgt geel omdat hij te opzichtig protesteert en in dezelfde minuut 2e geel i.v.m. commentaar en rood.

In de tachtigste minuut kwam oud VV Oosterhout speler Arie Eijkelenboom nog in het veld voor Right’oh maar verder dan een afzwaaier kwam hij niet. Dit ontlokte de plaatselijke schrijver van Right’oh wel de uitspraak dat hij omgekocht was.

VV Oosterhout probeerde nog van alles maar de drie punten bleven na 96 minuten spelen in Geertruidenberg.

Volgende week speelt VV Oosterhout thuis tegen VV Gilze op sportpark “de Contreie”.