VV Oosterhout na kraker uit bekertoernooi

ASWH 1

Mannen, 1, Groep 1 05

19 december 2015 17:00

Mandemakers, K.C.A.

Met deze wedstrijdmentaliteit sidderen alle tegenstanders!

Op een vol sportpark de Contreie speelde VV Oosterhout afgelopen zaterdag de bekerwedstrijd tegen hoofdklasser ASWH uit Hendrik Ido Ambacht. Het zou een bekerkraker van jewelste worden, die de tribune op zijn grondveste deed schudden. ASWH dat dezelfde trainer heeft als IFC, VV Oosterhout had IFC een ronde eerder uitgeschakeld wist, wist dus hoe de wedstrijdmentaliteit was van de VV Oosterhouters.

ASWH begon sterk aan de wedstrijd om snel op voorsprong te komen. VV Oosterhout had geen zin om daar aan mee te werken. De eerste kans was na twee minuten spelen maar doelman Ramon Everduim had een passend antwoordt op de kopbal. Na tien minuten spelen was daar de eerste aanval van VV Oosterhout, die door Taric Maarnar binnen werd geschoten. Deze treffer werd afgekeurd voor buitenspel en bleef de stand gelijk. ASWH bleef de betere ploeg de eerste helft maar VV Oosterhout liet zien ver een goede verdediging te beschikken. In de 43e minuut kwam VV Oosterhout goed weg. De ASWH-spits schoot voor een geheel leeg doel ver over en met een gelijke stand gingen de teams de rust in.

In de tweede helft een ASWH dat alles op alles zette om op voorsprong te komen. Zo was de ploeg in de 62e en 66e minuut dicht bij een doelpunt, maar steeds vonden zij doelman Ramon Everduim op hun weg. In de 71e minuut was ook hij verslagen maar stond Matthew Coenraadts goed opgesteld om de bal van de lijn te halen. In de 74e minuut was het wel raak. Een snel genomen vrije trap werd door de vrijgelopen ASWH spits binnengeschoten 0-1. ASWH ging op zoek naar de tweede en beslissende treffer, maar VV Oosterhout liet het zover niet komen.

VV Oosterhout zocht de aanval en ASWH kwam steeds meer onder druk te staan. In de 90e minuut was daar bijna de gelijkmaker. maar de bal werd van de lijn gehaald. In de laatste seconden van de blessuretijd was het wel raak. Een hoekschop van Ryan Snoeren kwam voor de voeten van Taric Maarnar die hoog in de kruising de bal onhoudbaar binnenschoot 1-1. De scheidsrechter liet nog aftrappen, maar floot hierna gelijk af. Strafschoppen waren een feit en het werd een ware thriller. Na vijf strafschoppen was de stand gelijk en na de zevende strafschop moest VV Oosterhout pas zijn meerder erkennen in hoofdklasser ASWH. VV Oosterhout heeft een mooi bekertoernooi gehad dit jaar waar men afgelopen zaterdag dicht bij een sensatie was door ASWH uit te schakelen. In de competitie doet VV Oosterhout nog volop mee voor de bovenste plaats en is de eerste competitiewedstrijd na de winterstop gelijk een kraker. Dan staat de derby tegen stadgenoot TSC op het programma. Op 24 januari om 14.30 thuis op sportpark de Contreie. JPR