Cupfighter VV Oosterhout ronde verder

Mannen, 1, Groep 1 B

22 november 2015 14:30

Tempelaar, J.H.

IFC krijgt 2 keer deksel op de neus!

VV Oosterhout trad afgelopen zondag thuis op sportpark de Contreie in de derde ronde van de bekerstrijd aan tegen de koploper in de eerste klasse B district west 2 IFC uit Hendrik Ido Ambacht. Een geduchte tegenstander dat twee klasse hoger speelt dan de Oosterhouters.

Daar was op de eerste tien minuten van de wedstrijd na, niets van te zien. VV Oosterhout liet in deze wedstrijd zien over goede voetballers te beschikken met de juiste wedstrijdmentaliteit. Om 14.30 floot de scheidsrechter voor de aanvang en 3 minuten later stond het 0-1. Een aanval over rechts werd door de IFC-spits binnen geschoten. In de 7e minuut stond de 0-2 al op het scorebord. Een prachtig schot vanaf 20 meter ging in de kruising van het doel. IFC zakte hierna wat in en VV Oosterhout kreeg meer grip op het spel. VV Oosterhout ging steeds meer naar voren spelen en was in de 29e minuut dicht bij de aansluitingstreffer. Matthew Coenraadts zag zijn inzet net voorlangs gaan. In de 31e minuut was het wel raak. Een voorzet van Ferry Jansen werd door Marouane Bouchti gelijk op de slof genomen en liet de IFC-doelman kansloos 1-2. Na deze treffer herpakte IFC zich en zocht de aanval. De VV Oosterhouters lieten in deze fase zien dat men verdedigend zeer sterk staat, en kwam er een aanval doorheen was daar doelman Ramon Everduim die met goed keeperswerk enkele schoten ongevaarlijk maakte. Ruststand 1-2.

In de tweede helft een sterk beginnend VV Oosterhout dat zeker gelijkwaardig, al dan niet beter was aan IFC. Zo ontstond er een mooie voetbalstrijd. De ploeg uit Hendrik Ido Ambacht had de handen vol aan de VV Oosterhouters. Echt gevaarlijk voor het doel werd het niet en na twintig minuten spelen nam IFC weer het initiatief over. Er waren gevaarlijke situaties voor het VV Oosterhout doel en doelman Ramon Everduim liet zien uit het goede keeperhout gesneden te zijn. Met katachtige reddingen hield hij VV Oosterhout in de wedstrijd. Dat werd beloond in de allerlaatste minuut van de blessuretijd. In een alles of niets poging sleepte VV Oosterhout er nog een hoekschop uit. Deze werd genomen door Ryan Snoeren, en door Tarik Maarnar binnen gekopt 2-2. Vrijwel direct na deze treffer floot de scheidrechter voor het eindsignaal en moesten strafschoppen de beslissing brengen wie er een ronde verder zou gaan. De eerst vijf strafschoppen van VV Oosterhout werden allen binnengeschoten. IFC deed echter hetzelfde zodat nu een gemiste strafschop uitschakeling betekende. De zevende strafschop werd de beslissende. Terwijl VV Oosterhout deze maakte, was het wederom doelman Everduim die zich liet gelden en de zevende IFC strafschop uit de rechterhoek ranselde en VV Oosterhout een ronde verder bracht. Volgende week speelt VV Oosterhout weer voor de competitie en staat de uitwedstrijd tegen Gilze op het programma. De wedstrijd wordt gespeeld op sportpark Verhoven aan de Ridderstraat 98 te Gilze. Aanvang wedstrijd 14.30 JPR