VV Oosterhout verzekerd van nacompetitie

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

8 mei 2016 14:30

Hesselmans, A.J.

Water, water, water en één bevrijdende treffer yeah!

VV Oosterhout speelde afgelopen zondag de uitwedstrijd tegen Virtus uit Zevenbergen. Op deze warme zondag stond er voor beide teams nog heel wat op het spel, namelijk een plaats in de nacompetitie voor promotie naar de tweede klasse. VV Oosterhout had aan een gelijkspel genoeg, Virtus daarentegen moest winnen van VV Oosterhout om nog een kans te maken. Om14.30 floot scheidsrechter Hesselmans voor aanvang wedstrijd.

Al vanaf de eerste minuut waren de ‘Oosterhouters’ bij de les en zette Virtus onder druk. In de 4 e minuut was daar de eerste doelpoging van VV Oosterhout. Maroaune Bouchti zag zijn schot vanaf 20 meter naast gaan. In de 11e minuut was het Youri Siemons die dicht bij een doelpunt was. Hij zag zijn schot uit de draai gered door de Virtus-doelman. De druk van VV Oosterhout op het doel van Virtus bleef aanhouden en in de 18e minuut zag aanvoerder Stijn Biemans zijn inzet van de lijn gered door een Virtus-verdediger. VV Oosterhout was de betere voetballende ploeg en Virtus kwam niet verder dan verdedigen. Gescoord werd er niet in de eerste helft en zo was de beginstand ook de ruststand.

Na de thee hetzelfde beeld. VV Oosterhout zocht de aanval en Virtus moest verdedigend alle zeilen bijzetten om geen doelpunt tegen te krijgen. In de 52e minuut zag Tarik Maamar zijn inzet gered door de doelman. In de daaropvolgende tegenaanval van Virtus kwam VV Oosterhout goed weg. De Virtus-spits kwam vrij voor het doel maar schoot tegen de paal. Dit was het enige wapenfeit van Virtus gedurende de gehele wedstrijd. In de 63e minuut was daar de bevrijdende treffer voor VV Oosterhout. Het was Maroaune Bouchti die soleerde door de Virtus-verdediging en de bal achter de doelman knalde 0-1. VV Oosterhout speelde na deze treffer de wedstrijd keurig uit en pakte zo drie punten en is hiermee verzekerd van een plaats in de nacompetitie voor promotie naar de tweede klasse. Volgende week speelt VV Oosterhout zijn laatste competitiewedstrijd thuis tegen Gilze. Aanvang wedstrijd 14.30. JPR.