VV Oosterhout heeft aan één helft genoeg

Advendo 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

24 april 2016 14:30

Chahid, A.

Waarom 90 minuten vlammen als 45 ook genoeg is?

VV Oosterhout speelde afgelopen zondag thuis op sportpark de Contreie tegen SV Advendo uit Breda. Beide teams hebben de punten hard nodig. SV Advendo in strijd om rechtstreekse degradatie te voorkomen en VV Oosterhout voor de derde periode en eventueel nog voor het kampioenschap. VV Oosterhout dat in de uitwedstrijd tegen SV Advendo maar moeizaam tot winst kwam had deze middag bijna tot geen moeite.

Al na 53 seconden spelen lag de bal in het net achter de Advendo-doelman. Yeswindum Gire schoot de bal onhoudbaar binnen na een prima vooractie van Tarik Maamar 1-0.
VV Oosterhout bleef de aanval zoeken en in de 6
e minuut was daar bijna de tweede treffer voor VV Oosterhout. Echter het schot van aanvoerder Stijn Biemans werd geblokt en de 1-0 bleef op het scorebord staan. Kansen waren er voor de VV Oosterhouters genoeg in het eerste half uur maar gescoord werd er niet. Na 33 minuten het eerste balcontact voor VV Oosterhout-doelman de Liefde, wat genoeg zegt over de verhoudingen in het veld. In de 42e minuut was het Yeswindum Gire die zijn tweede doelpunt maakte deze middag. Hij soleerde langs de verdediging van SV Advendo en schoot de bal diagonaal in de bovenhoek 2-0. Met deze stand ging men de rust in.

In de tweede helft gebeurde er niet zoveel. SV Advendo was niet in staat het de VV Oosterhouters moeilijk te maken en VV Oosterhout zelf vond het prima zo. De enige mogelijkheid in de tweede helft tot scoren had SV Advendo in de 58e minuut. Een knal vanaf 18 meter werd echter uit de kruising geranseld door VV Oosterhout-doelman de Liefde en hiermee werd de ruststand ook de einduitslag. VV Oosterhout verstevigt met deze winst de koppositie in de strijd om de derde periodetitel. Ook blijft VV Oosterhout meedoen om het kampioenschap, maar daarbij is men afhankelijk van andere uitslagen. Volgende week zondag 1 mei staat de derby tegen SCO op het programma. De wedstrijd begint om 14.30 op sportpark de Elskens aan de Elskensweg 9 in VV Oosterhout. JPR